HomeKit Secure Video för allas plånböcker?

Det finns ju ett fäste i förpackningen för montering. Min sitter upp och ner i taket.

Jo, det vet jag, upponer funkar men tror inte den är optimal att montera på en vägg, då tappar den nog en del av sin vy.
Nåja, har installerat den ena. Blir inte riktigt klok bara på om den är på hela tiden eller bara varje gång jag går in i appen och kollar?
Har inte bestämt mig hur jag ska ställa in den som ska vara i hemmet med att spela in och streama när man är hemma/borta. Blir svårt att ha en automatiken när man inte alla har iOS enheter som bor i hemmet…
Ska klura lite på vad man skulle kunna ha för halvsmart lösning.
Har förstått det som att den inte ska reagera på “kända ansikten till exempel”.
Men man vill ju ha den avstängd när man är hemma.

Ni som kör med Eufycams, vart beställer ni ? Så sjukt sugen på sätta upp kameror nu.
Webhallen börjar ju sälja nu i Dec, men inte så mkt tillgängligt ännu tyvärr. :sweat_smile:

Snyggt! Tack! :raised_hands:t2:

Nu har jag lekt lite med kameran. (PS, hittade att det finns billiga väggfästen till pan&tilt, men just nu hittade jag en bra plats) :slight_smile:

Gillar dem, de var rätt så gulliga, hade trots sett biler trott att de skulle vara större.
Jag märkte att det finns lite skillnader om man kör i homekit eller inte. En del funktoner stängs av. det som förvånade mig mest är att stänger man av kameran från att filma i homekit så filmar den fortfarande… och man kan se de ti Eufy appen. stänger man av den i Eufy, filmar den fortfarande i HomeKit… lite stange…

En lite undran, hur gör ni andra med att ni filmar i hemmet? Man är lite paranoid att man inte vill att den ska filma hal tiden. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Just nu har jag den på bara ström när jag är hemma…
En helt annan sak som jag undrar ifall någon har löst är hur gör man med “geofencing” om inte alla i hemmet har iOS enheter? det går väl inte ens. Jag tror efter den lilla tiden jag har haft kamerorna att jag skulle vilja sätta upp att den spelar in rörelser när man inte är hemma. Men det funkar inte om inte alla kör ios…

Funderar på om det funkar med Geofencing i Eufy trots den är kopplad till HK, men som det ser ut med power on off mellan apparna så tror jag att HK ändå filmar även on Eufy app skulle stänga…
Lite i-landsfunderingar detta. Här säkert hemme i en egen tråd, men jag chansar på att bubbla lite här.

Det undrade Clark Olofsson också. :joy::joy:

Jag har mina inställda på ”identifiera aktivitet” när någon är hemma.


Då används de som rörelsedetektorer.