Visst är det kul, varning dock. Det är ganska beroendeframkallande
Eh, jo! Men ”tur” att man har lite begränsat med tid.
Men nu är flytten från HB till HA klar, förutom kruxet med koden till Verisure, men det får jag dyka ner i senare
Kul grej om man vill slippa bluetooth
Har en som ligger här och väntar. Ska göra det någon dag, det stora är om man skulle kunna göra det på alla BLE enheter, men det kommer aldrig gå
Slängde in det i förrgår. Smidigt att göra. Den visar 2 grader högre temperature än mina xiaomi zigbee temp sensorer däremot.
Duger till att slänga in i ett gästrum typ, men kommer inte använda den för automatisoner.
Snyggt! Vet att man kan modda väldigt mycket när man körde bluetooth cfw, ex ta bort smilien. Gissar att det kommer till zigbee cfw förr eller senare.
I z2m kan du offseta temp och humid, venne hur det blir på displayn dock.
Annars bra sätt att sänka kostnaden (om man bor i kallt land )
Displayen på min är aningen trasig, förmodligen för att den stått i ett tält med AC på konstant i några veckor. Så bryr mig inte så mycket om vad som står på displayen
Borde gå att köra off-set, men inte provat, har flera vanliga zigbee som det är lite överflöd, men kul att prova.
Drömmen vore ju om man kunde göra om alla BLE devices till zigbee
Jupp det vore awesome!
Någon som har tips på bra Display till HA, enklare surfplatta eller vad använder ni?
Fire tablet verkar rätt populärt generellt sett.
Jag var sugen själv, men insåg att vi aldrig kommer använda den. Vi har så mycket som möjligt automatiskt och vill man ändar gör vi det via siri eller direkt i HA appen.
Jag hade en platta på
Vägen tidigare, tror det va någon enklare Galaxy Tab, men den användes aldrig så åkte ner tillslut.
Har nu två e-ink skärmar uppsatta som visar info om temperatur och kommande väder typ, men inget jag kan styra något från
Min tanke var att läsa av temperaturer, väder och ev någon kamera. Monterad på väggen i hallen.
Styrningen har jag automatiserad eller använder appen i mobilen.
Ska kika efter e-ink och Fire tableten.
E-ink är inte att föredra för visa kamera
Har labbat lite fram och tillbaka nu med HA och Tibber (är kund). Men den enda ententen som är tillgängligt är aktuellt timpris. De andra är otillgängliga.
Någon med samma problem? Har ni löst det?
Har ej en Pulse.
Att visa temperatur och kameror är rätt kul givetvis, men är det nödvändigt?
Kameror får jag popups på i mobilen om det är rörelse eller någon öppnar dörren när vi inte är hemma. Räcker för oss.
Men det är kul med teknik så jag stöttar dig om du ska fixa en!
Sedan jag bytte till iPhone får jag alldeles för ofta detta felmeddelande längst ned på skärmen när jag startar appen på telefonen. Leder också ofta till att notiser om rörelse på tomten inte innehåller en bild.
Trott det var DuckDns som strular men på datorn fungerar det.
När jag tittar i inställningarna det det ut så här, stämmer det med hur ni har det uppsatt? Har ni :8123 efter adressen?
Ser ungefär likadant ut. Jag använder dock en egen domän för själva adressen men en annan port är exponerad utåt (ska fixa en "reverse proxy" någon dag när andan faller på, då slipper man porten).
Har inga som helst problem med själva uppkopplingen.
I nätverksinställningar har jag både lokal ip med :8123 och extern adress till egen domän med reverse proxy. När jag är hemm och på Wi-Fi så är allt lokalt, när kg är ut får det vi extern och reverse proxy.
Skumt, när jag anger lokal IP får jag felmeddelande både med och utan https. Utan https fungerar det inte i webbläsaren på telefonen och med https så fungerar det efter att jag godkänt att sidan kan utgöra en risk.
Men också konstigt att telefonen ibland inte kan ansluta när det går bra från datorn.