Hollywood vill göra en remake på ”American Psycho”

Från sajten:


Att göra remakes på filmer, spel, serier och mycket annat är väldigt inne just nu och den fantastiska rullen “American Psycho” är nästa film som ska göras om i ny tappning.

Christian Bale är en fantastisk skådespelare och många minns nog hans fenomenala insats i “American Psycho” där han spelar en fullblodad psykopat som på dagen är en affärsman och när mörkret faller på mördar han istället kvinnor. Det är Lionsgate som vill göra en till film på klassikern och de jagar nu en manusförfattare som kan ta sig an uppgiften.

Undertecknad kan tycka det är smått onödigt att göra en remake på en film som redan är så pass bra den bara kan bli och det är nog svårt att toppa den. Har du inte sett “American Psycho” så går den att streama på Netflix.

Via IMDB

Den filmen är fantastisk. Känns som sagt onödigt med en remake på en film som redan håller så hög kvalitet.

1 gillning

Verkar dumt att göra en remake på första filmen. Är det inte bättre att göra en helt ny tolkning av romanen American Psycho som första filmen är baserad på?

Jag håller med, men är det inte så att för få vet att det är en bok först och främst?
OT men förlänging av detta: Jag läser Mr Mercedes av Stphen King just nu och läser den på kindle. Där kan man också se vad andra läsare har markerat när de har läst och King har flera referenser till sina tidfigare böcker.
Det var runt 4000 markeringar på en referens till "It"om en clown som dödade människor i kloakerna, men inte en enda markering till "Christine" där en bil som åker runt och mödar folk. Jag drar slutsatsen att alla har sett It-filmerna men "Christine" (både boken och filmen) är för gammal för att läsarna ska känna till den.

1 gillning

Finns även Manglaren (The Mangler) där en mangel besatt av av en demon mördar på ett tvätteri.

1 gillning

Jag kommer ihåg novellen med mangeln men inte kommit så långt i bolen att jag läst den än. Spännande!

1 gillning