Hockey-VM 2021

Så där ja, bra spel Tre Kronor! Äntligen vinst. Tror nog att detta lag ska kunna ta sig upp bland de fyra bästa nu och gå till kvartsfinal. Helt klart om de spelar så här bra!

2 gillningar

Definitivt. Bara att köra på som idag.

Tar ledningen idag med :goal_net:

1 gillning

Få se om det finns någon karaktär i laget nu…

Jag är fortfarande övertygad om att de missar slutspelet, även fast det såg bättre ut mot Schweiz och i början av den här matchen.

2 gillningar

Pajasarna från Sverige… Skandal…

3 gillningar

…Det där var ett väldigt konstigt mål

1 gillning

Verkligen! :poop:

1 gillning

Sjukt bra spel av Sverige nu, känns nästan som att titta på JVM :smiley:

JVM präglas väl av ett väldigt naivt spel? :grimacing:

1 gillning

Sjukt bra är väl lite att ta i? :stuck_out_tongue:

Ja, okej då, men det är snygga mål, intensivt spel och högt temp :slight_smile:

1 gillning

Ja men mot england… då hade t.om. HV71 kunnat haft lekstuga. :rofl:

Nä, nu överdriver du :crazy_face:
Glöm inte att England vann sin första match på 59 år så dom är heta :grin:

Deras målvakt är ju dock skapligt vass.

2 gillningar

Överdriver faktiskt inte. Varje lag i SHL ska slå dom…

Tittar man deras roster, så spelar alla förutom 1 (han spelar i DEL2 i Tyskland) i EIHL och nästan ingen har spelat på hög nivå i någon av de större ligorna.

Finns ingen vad jag vet som spelat i t.ex. Liiga, NLA, SHL, KHL, AHL & NHL. :wink:

1 gillning

Är det godnatt nu? Klarar dom att vända 0-1 efter första?
Jag är tveksam. Ser inte bra ut!

Utjämnat i alla fall! :+1:t3:

1 gillning

Försöker njuta av matchen, men fan dom här grabbarna får nog ta och byta bransch :rofl:

2 gillningar

Nu är det ju lite speciellt år med Covid, men hur många bättre lag än detta kan de sätta på isen normalt sett?

10 bättre svenska lag kanske? Är väl cirka 100 Svenska NHL, AHL spelare. Dessutom KHL spelare som inte är med.

1 gillning

Hoppas dom tackar Reiderborn ordentligt efter matchen, han är den enda som inte får sparken.

4 gillningar

Vinst och lite hopp inför nästa match. Ryssland är ju klara för slutspel så hoppas de vilar spelare och tar det lugnt. Oavsett så är det katastrof. Sverige ska inte behöva ha resultaten med sig för att ta sig till slutspel.

2 gillningar