Hockey-VM 2021

Är väl dags för en tråd om hockey-VM, även om mitt intresse är obefintligt före slutspelet.

2 gillningar

För er som ändå är sugna på hockey före lunch:

11:15 Danmark–Sverige (SVT)

Slö tittar på matchen nu. Blir tufft att gå lång om det ser ut såhär! :flushed:

Förlust mot Danmark, ehh…!! :frowning:
Nu kan det ju bara bli bättre, bra mycket bättre.

1 gillning

Strul i början på turneringar brukar bli bra.

3 gillningar

Kopierade väl Kanadas taktik för turneringen. De förlorade med 0–2 mot Lettland i går.

Såg det också. Lettland är väl kanske något bättre än Danmark, men att inte ens sätta ett mål måste nog anses som t.o.m. sämre än Sverige. (Har dock inte sett någon av matcherna.)

Men Lettland har varit rätt bra i många år, Danmark brukar åka ut rätt snabbt

Helt rätt, jag motsäger inte det. Jag pratade egentligen om att Kanada rentav var sämre än Sverige sett till resultatet i första matchernas förluster.

Sedan påverkar säkert hemmaplan för Lettland (Danmark spelade väl rätt bra häromåret när de ordnade VM vill jag minnas). Å andra sidan förlorade Lettland andra matchen mot Kazakstan, så någon logik finns inte än… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jag kanske får kolla Sveriges match idag för att se hur Tre Kronor spelar. Tror fortfarande på att det lär bli bättre och bättre i turneringen.

1 gillning

Finns det någon statistik på hur det går för Sverige i Hockey VM jämfört med Eurovision :slightly_smiling_face:

Haha finns det säkert :laughing:

Jämföra äpplen med päron i något man inte kan tävla i, toppen av statistik, ring google analytics :rofl:

1 gillning

Mm är lite märkligt med VM överlag, samla ett gäng (inte iår) elit/NHL mm och räkna kalt med att de lirar bra tillsammans…

Därför värdesätter jag Stanley Cup och lite SHL högre, där de i NHL lirar ca 80 matcher ihop och sen hård drabbning i slutspel, blir otroligt tighta och kul matcher som oftast, men där det även där kan bli 7-1 eller andra märkliga resultat :laughing:

1 gillning

Ja, även ett sammansvetsat lag som @Stefan_Sandstrom:s älskade Liverpool kan förlora med 7–2 mot Aston Villa (i en annan sport förvisso).

Det ser inte ljus ut för Sverige i detta VM så som de spelar nu! :frowning:

1 gillning

Håller med! Har kollat de två första perioderna nu och inte lär Tre Kronor bli världsmästare med det här spelet…

1 gillning

bajskorv

2 gillningar

Ja. Ett VM var fjärde år med alla ligors spelare tillgängliga hade ju varit att föredra. Nu ska vad jag förstått inte NHL bryta för OS nästa år är det väl sagt, så då blir ju hockey-OS lika urvattnat som den där märkliga företeelsen fotbolls-OS för herrar.

Stanley Cup håller jag med dig till fullo! :+1:

2 gillningar

Nu är det mörker… :face_with_symbols_over_mouth:

VM var fjärde år hade varit att föredra och alla de bästa ska vara med. Jag tycks minnas att NHL har inskrivet i deras kollektivavtal att de ska få spela OS? NHL vill väl också in på kinesiska marknaden så tror de vill släppa spelarna dit.

Stanley cup är helt klart bäst och roligast att följa!

1 gillning

Pinsamt……