Hjälp med min gamla iPad Air

Försöker se om det finns nån nyare version av iOS till min iPad Air men får detta…?

Alla konton är rätt, internet funkar via mitt bredband etc etc.

Nån vänlig själ som kan förklara / hjälpa?

Får det där ibland på min gamla iPad mini och då är det bara att uppdatera via dator eller återställning som gäller.

1 gillning

Tackar!

Ah, uppdatera via datorn gjorde man ju förr, ska prova med det först :grinning:

1 gillning

Eh, jag måste vara dum i skallen men hur uppdaterar man via datorn?
Förr använde man iTunes som numera heter Musik och inte har något kvar av vad som var bra med iTunes, mest kanske den vedervärdiga TV appen på macOS som tvingar en att slå på TV:n och TV (fysiska) för att se allt som är nytt etc.

Letat länge på nätet om hur man gör och alla, även Apple säger använd iTunes för ditten och datten och fan och hans moster fan i helvetet… DEN heter MUSIC numera och där finns ingen koppling till iPhone / iPad längre!

Du har redan senaste iOS som finns för den gamla modellen från 2013.

Nope, senaste är 12.5.4

Man använder Finder nu för tiden. Synkronisera innehåll mellan datorn och en iPhone eller iPad - Apple-support

Ett tips: Sök inte på “nätet” utan sök på Apples support sidor.

Okay, nu funkar det och uppdateringen säger att jag har senaste som är 12.5.1 så då så :slight_smile:

Borde inte vara den senaste:

Ser ju onekligen lite skumt ut att Apple ger två olika svar om senaste som går att köra på denna gamla iPad :slight_smile:

Går att dra hem här och köra manuellt i finder.

1 gillning

Sådär ja, nu funkar det :slight_smile:

1 gillning

Så, nu är iPaden uppdaterad till sista för den versionen av padda.

Tack alla!

Ursäkta för utbrottet i natt, blev lite frustrerad då det som ska var enkelt strular och man inte fattar :slight_smile:

3 gillningar