Hitta-appen är långsam

Vi ser varandra hela tiden jag och min fru och barnen. Blir man försenad så bara in och kolla, inga problem för mig :slightly_smiling_face:

Jag vill inte gå lika långt som min förra kollega som ringde hem till sin hustru varje gång han var på väg hem, "så att hon hinner köra ut sin tillfällige besökare…":sunglasses:. Men även om man inte går så långt så känns det som kontrollsamhället flyttar in i familjen, kontrollfamiljen. Undrar hur många som bara använder det för dessa oskyldiga syften? Jag kanske är paranoid, men jag vill vare sig att samhället eller hustrun ska ha allt för stor koll på mig. Barnen följer jag, men självklart får de inte följa mig… :grin:

Bra att det funkar snabbt hos dig!

Har du någon idé om vad det kan vara som gör att många av oss andra har det segt? (Kan det vara resp. familjemedlem som har något fel i inställningarna?)

Jag har en misstanke om att det går snabbare när familjen är på Wi-Fi och långsamt på 4G, men jag tror inte det alltid är så.

Flöt på kanon i iOS12 för mig. Blev segt på iOS13.
Min mor har inte wifi hemma och hennes plats strular nästan aldrig, däremot sambons oberpende på om hon är på wifi eller inte :neutral_face:

En gissning är att det går snabbare om motpartens enhet är upplåst. Finns inga inställningar att ändra.

Funkar perfekt här. Att det går långsamt ibland beror nog på vart ni befinner er. Samt om personen är i telefon, då får jag 3G med telenor. Tidigare gick det inte ens surfa vid telefonsamtal.

Exempelvis har jag min fru som familj. Är hon på Wi-Fi och dessutom använder telefonen kan det stämma att hon hittas snabbare (så snabbt som 5 sek hör dock inte till vanligheterna). Jag har en misstanke att omvänt när hon är på 4G med telefonen i handväskan och dessutom med Telia så funkar det extra dåligt.

Men jag har min mamma som vän. Hon använder sällan telefonen och oavsett var hon är dyker hon upp snabbt. (Hon har Vimla om det har någon betydelse.)

Summa summarum: För mig är det hursomhelst skillnad på vän-fliken/Personer (snabb) och familjen-fliken/Enheter (långsam). Och familjen dyker ju också upp bland Personer men just dessa är långsamma. Dock kan ibland allt vara långsamt eller allt vara snabbt - oklart varför…

1 gillning

Fungerade perfekt oavsett var min sambo var eller om hon var i tele eller ej innan med iOS12. Fungerar knappt alls i iOS13 oavsett om hon är på mobilnät, wifi, i samtal, hemma eller i ödemarken :smiley: