Helsteka kött samtidigt med Pommes?

Bra pris nu annars :joy:

https://www.webhallen.com/se/product/339137-Xiaomi-Mi-Smart-Air-Fryer-3-5-l?ref=Prisjakt

2 gillningar

Grupptrycket i det här forumet kan vara förrädiska ibland. :wink::joy::joy:

3 gillningar

Man vill ju vara inne och alla andra kan ju inte ha fel. :joy::joy:

1 gillning

Air Fryern gör Dennis korvar rätt ok…

2 gillningar

image

Någon som har erfarenhet av morötter i airfryen?

Frusna falafel?

Jobbar hårt just nu med nyttiga argument för en airfryer :kissing_closed_eyes:

1 gillning

Kolla med @RolexJocke :joy:

2 gillningar

Jag har mycket stort förtroende för @RolexJocke i diverse frågor. Nyttig mat tillhör dock inte den kategorin :sweat_smile:

1 gillning

Vi har kört falafel, grönsakspuckar i olika former och broccolisticks. Tycker de blir riktigt bra. Speciellt broccolisticksen.

1 gillning

Grönsakspuckar ?

Det finns ju en uppsjö av dessa. Brukar ligga bredvid falafel.:+1:t3:

Frågor av denna typ kommenterar jag aldrig av principskäl. :joy::joy:

1 gillning

På första frågan om pommes i 125 ° C så tror inte det är möjligt. Men klyftpotatis brukar ju fungera att köra så. Så testa att slänga in dem tinade och länge.
Den andra frågan är om du ska skaffa en Airfryer. Där är svaret faktisk ja. jag använder min mer än mikrovågsugnen, mer än brödrosten och mer än espressomaskinen. Allt som tidigare stektes åker nu in i den istället.

1 gillning

Airfryern är nog den köksmaskin vi använder oftast. Efter ett tiotal år med fritös har vi nu kört ett par år med airfryer och det är ju så mycket mindre balt och smidigare än fritös. Det blir kanske något krispigare i fritös men vi skulle aldrig komma på tanken att skaffa en fritös igen.

1 gillning

När jag gjorde älg sist (6hg) virade jag in det i Alu-folie och körde sedan potatis, morötter och palsternacka 25 minuter i ugnen. Köttet var fortfarande varmt

1 gillning

Våran används också ganska flitigt här hemma.
Mycket mer än vad jag trodde när vi köpte den.
Precis nu skall dottern göra någon hon sett på TikTok.
Rostbröd, jordnötssmör, blåbär. Rulla och ner i Airfryern. :joy:

3 gillningar

Vad är Broccolisticks?

Sorry! My bad, det är spenat inte broccoli.

image

Edit: Har sett broccoliwings på Coop men inte testat

1 gillning

Dom där är helt okej!:+1:t3:

Ja tycker att dom är riktigt goda. Brukar köra dom i ett tortillabröd med lite grönsaker, aioli och sriracha.

2 gillningar