Hedin blir generalagent för Ford

I dagarna blev det klart att Ford slimmar sin säljorganisation i Sverige. Hedins bil har fått generalagenturen för Ford.

Befintliga handlare blir av med sina avtal efter 2/12 i år.

Hedin har börjat förvärva diverse befintliga handlare runt om i landet. Misstänker att ”min” handlare, Hedbergs i Malmö ligger risigt till vilket är synd för jag har alltid gillat dom.

Vad är era erfarenheter av Hedins bil?

Hade några garantiåtgärder hos Hedin Bil efter att företaget jag köpt bilen av blivit uppköpta. De var hemskt dåliga att ha att göra med. Men detta är i och för sig mer än 10 år sedan och ungefär i samma veva som de buskörde en kunds oregistrerade sportbil och sedan skickade en faktura till kunden vars bil de hade totalkvaddat.

Gillar inte heller att de klistrar sin fula reklam på bakdörrarna på alla bilar de säljer.

Ingen egen erfarenhet av Hedin, men vad man hört så är det mindre bra… Skiljer sig säkert mycket mellan deras olika platser också.

Det är som vanligt man hör/kommer bara ihåg det dåliga. Dom bra erfarenheterna kommer oftast aldrig fram.

Har nyss leasat av dom här i Göteborg, funkar bra men enkel kontakt och bra service.

Är nog som med alla andra, väldigt individberoende och svårt att dra hela Hedin bil över en kant

Den enda Ford jag ägt var en Ford Puma från 2001. Riktigt rolig att köra :slightly_smiling_face:

Hos vissa företag kommer de aldrig fram. :joy::joy:

3 gillningar