Här får du bäst betalt för din gamla iPhone

Beror på skicket. Du får mer på Tradera.

Scrolla längst upp i denna tråden :slight_smile:

Swappie har tydligen höjt värderingen. Känns ju smidigare att sälja den till dem istället för tradera.

2 gillningar

Bra deal!:+1:t3:
Dock så tror jag att ju närmare iPhone 15 du kommer så sänks nog värderingen en del.

3 gillningar

Min operatör är firmans abonnemang. Telefonen är min privata. Vi får bara välja på vanlig iPhone 13 eller Samsung S22 eller nåt i den stilen. Jag vill ha en 14 Pro eller så väntar jag till 15 Pro kommer, får se.

Du valde att mobils att skick är Mycket bra vilket ger den höga ersättningen.
Då ska den i princip se ny ut, har du haft skal och skärmskydd är det lugnt, eller varit mycket försiktig med den.

Japp, har haft skal och skärmskydd sedan dag ett. Inte en enda repa såvitt jag kan se. Så det borde vara lugnt.

Jag hade helt och hållet bestämt mig för att sälja min förra lur till Swappie, bra betalt o allt det där. Bara att skicka in den i den kostnadsfria jiffy-påsen de skickar ut.

Ett samtal senare visar det sig att det inte var något för mig. De tar absolut noll ansvar för försändelsen till dem i Finland. Skulle varan ha skadats eller gått sönder i transporten så kommer priset att sänkas om du ändå vill sälja den. Skulle du hävda att de får ta ansvar för transporten så gör de inte det utan pekar på speditören. Den i sin tur ger ingen garanti utan du ligger helt i händerna på dem om de är ärliga och tar det på sig eller ej.

Tyckte det var en värdelös lösning så jag kommer aldrig använda Swappie.

Mresell, där skickad mobilen till centrala Stockholm för kontroll. Kanske bättre än att skeppa den över östersjön…
Du får en PostNord frakt fast får fixa emballaget själv.

Har hört att Swappie ofta värderar högt och sänker priset då de alltid hittar en del fel på luren. Vet inte hur det är med Mrsell. Har en som ska säljas och jag orkar inte jiddra med en massa privatpersoner så frågan är Swappie eller Mrsell?

Verkar inte stämma enligt denna tråd.
https://swedroid.se/forum/threads/swappie-com-koeper-begagnade-telefoner.205043/page-3

Vi kommer ju alltid att höra både bra eller anus såklart och det var därför jag undrade här då det kanske finns folk här som kan dela sin upplevelse.

Säkert någon här som använt tjänsterna och har sin unika upplevelse, får invänta svar. :smirk:

Såg en på Youtube som skickat upp en iPhone till Swappie som han hade uppgett i mycket gott skick. De uppgav att det fanns en massa repor och drog av 1400:-. Han ville då ha tillbaks telefon vilket han fick och kunde endast hitta lite repor runt laddporten. Swappie hade sagt till honom att bara skicka telefon ingen originalkartong och inga tillbehör. Han skickade den i originalkartong med skal, skärmskydd och laddkabel. Fick tillbaks den i en Swappie kartong med en annan laddkabel. Swappie hade slarvat bort det andra sakerna. Med det var ju hans eget fel då Swappie inte ville ha dessa saker. Originalkartongen borde ju rimligtvis vara intressant för dem men det är den tydligen inte.

Nä, bara telefonen ska in, Swappie har egna smidiga kartonger (iPhone-typ).

1 gillning

Skulle efter att jag konverserat med dem ALDRIG skicka en telefon till dem.

Det innebär att skicka in en i deras jiffy-påse och skulle den komma bort eller skadas på vägen till Finland så är den inte försäkrad utan man är helt i händerna på speditören om de VÄLJER att ta det på sig.

2 gillningar

Finns det några historier om försvunna försändelser?

”Beställde” idag från swappie, alltså att dom skickar mig förpackning så jag kan skicka in en telefon
Telefonen är en iPhone 12 mini 128gb som har haft displayskydd och skal sen dag 1

Jag valde skick ”som ny” - såg när jag tog av skalet att det fanns ett par pyttesmå jack i ”ramen” på telefonen
Den har 84% batterikapacit, så valde under 85%
Fick erbjudandet 2970kr
Men med tanke på dom små skavankerna så räknar jag med lite pris avdrag

Ska försöka komma ihåg att uppdatera här hur det går
Jag ska även göra mig av med en 12 pro så beroende på hur swappie funkar så kanske jag använder dom igen

2 gillningar

Intressant, jag har också en 12PRO som ska säljas.

Spelar ingen roll, jag skulle aldrig chansa när det gäller en mer värdefull enhet.