Har Expressen.se hamnat bakom betalvägg?

Är det någon mer än jag som upplever att Expressens hemsida ändrat till kanske 90% av artiklarna bakom betalvägg från och med idag? Tidigare var ju åtminstone de flesta artiklarna gratis väl?

Inget jag tänkt på. Det finns en kampanj på DN +Allt gratis till påsk. Då ingår Expressen.

Kollar jag i datorn ser jag ingen reklam. Visserligen har jag några annonsblockerare.

Nej, jag menar att så gott som varje artikel kräver log in. En kampanj vill jag inte hoppa på.

Deras Premium-artiklar ligger bakom betalvägg, det stämmer. Men inte vanliga nyheter.

Jag tror vi får se mer av detta, är nog ett led i nedläggningen av papperstidningen. Cashen måste in.

Jag pröjsar för DN idag.
Ingår expressen då, eller är det någon kampanj dem kör tillsammans med expressen nu?

Kollat nu i eftermiddag och kväll? Så gott som varenda nyhet är bakom vägg. Endast ingress, plus bild, efter detta länk till att bli medlem. 9 av 10 på förstasidan

Vi kanske ser olika Expressen.

Ja, men klicka på en artikel för att läsa? Självklart ser man förstasidan...
Ingen redaktör sätter förstasidan bakom betalvägg haha

Du kan läsa allt som inte har en Premium-logga.

Annars är det något fel för just dig.

Det där är endast ingressen. Scrollar man ner så kommer länken till att skaffa premium. Hmmm, provade i Chrome nu, utan AdBlock, då kommer faktiskt artikeln upp. Undrar om Expressen lyckats knäcka AdBlock. De skickar mig direkt till premium-login

Det är något fel hos dig. Det är ingen Premium-artikel.

Tack!
Funkar efter att rensa cookies och uppdatera AdBlock

Då var det ett cookie-spöke.

1 gillning

+Allt ingår i alla fall om man har papperstidningen av DN numera. Vet inte hur det är med övriga prenumerationer.