Här är PC-spelen att längta till under 2024

Från sajten:
image

2024 kommer med många nya spel till PC. Framförallt får vi se många remakes. Här nedan har vi ett axplock på de spel som kommer de kommande månaderna.

Januari

  • 18 januari – Prince of Persia
  • 26 januari – TEKKEN 8
  • ?? januari – Palworld (early acces) – Ett Pokémon-liknande spel, där man slåss, farmar och bygger med de mystiska djuren som kallas Pals.

Februari

  • 2 februari – Suice Squad: Kill the Justice League – Third-action-shooter spel som ska göra det omöjliga, att döda Justice League.
  • 28 februari – Star Wars: Dark Forbes Remaster – Detta är en first-person-shooter. Det hemska imperiet försöker skapa en domedags armé och din uppgift är att infiltrera sätta stopp för imperiets planer för terror. Orginalet släpptes 1995.

Mars

  • 8 mars. – Homeworld 3 – Det taktiska, vackra, unika och GOTY (game of the year) släpps på nytt, slåss med dina stora rymdflotta i ett spännande äventyr.

Juni

  • 4 juni – Destiny 2: The final shape

Spel som kommer 2024, datum oklart:

  • Flight Simulator 24
  • South Park: Snowy day
  • Stalker 2: Heart of Chornybyl
  • Star Wars Outlaws
  • Tales of Shire

Vilket PC-spel ser du framemot 2024?

Via: pcgamer.com

Life by you och Paralives, hoppas på lite konkurrens för the Sims. :smile:

Dark Forces var en av mina spelhöjdpunkter under tonåren. Det är dessvärre rätt ospelbart när man är van moderna FPS. Remaken ser inte tillräckligt tilltalande ut för att jag ska ge det ett till försök. Jag minns hellre de goda minnen jag hade av spelet då det begav sig.

Men kör du Sims @Bluish?

Jaa, har spelat samtliga många timmar.
Äger alla som finns förutom några expansioner och skit till fyran som mest känns som pengagrisar.
Alltid älskat Sims, men tycker dom utnyttjar sin plats utan konkurrens.

Har inte spelat på några år.

Brukar inte nämna att jag spelar Sims för då landar man i facket som ”tjej som spelar tjejspel”. Låter löjligt jag vet men det har följt mig hela livet.

När jag var liten och var i Gamestop fick jag frågan om jag letade efter Sims. :roll_eyes:

Sims medieval var fan genialiskt! Inte haft så jävla kul med ett spel, massa humor.

Jag spelade mycket Sims för många år sen, tror det var när Sims 3 kom. Lär nog ha hänt en hel del sen dess. Men minns att jag tyckte det var väldigt avancerat för sin tid då iallafall :slight_smile: Sen något/några år senare kom ju Cities Skylines var lite mer inriktat på själva byggnadet, spelade även det väldigt mycket back in the day.

personligen ser jag väldigt mycket fram emot life by you. jag kanske köper skul and bones beor på om brorsan kan tänka sig lira det med mig

2 gillningar