Hämtar nästan inte mejl, på iPhone o iPad

Diverse konton, från en leverantör funkar inte som det ska.

Sen onsdag förra veckan slutade mejlen att hämtas i mina iEnhetet.
Alla mejl kommer fram på mina datorer, både stationära och Mackbook Pron.

Mejl jag skickar från andra konto på från min datorn med den privata mejladress (inte, gmail eller någon av de stora leverantörerna) tenderar att komma fram.
Privata adressen fungerar utan problem på alla enheter.

Har provat att radera kontot och återinstallera, sämre resultat mejlboxen beter sig konstigt. Mejlen laddades in men senare mejl, ämnesradens innehåll kom med men när man klickade på mejlet är det tomt med text typ ”Det här mejlet kunde inte levereras eftersom ett problem inträffade.”.

Kör IMAP.

Skicka funkar.
När jag använder sökfunktionen, hittas mejl.

PS, Spam, läser den in som den ska. Senast ett Tele2, ”dubbelbetalning”

Vad händer när du söker manuellt efter nya mail? Letar efter e-post och sen inga nya som du vet borde dyka upp? Kör du vpn?

Verkar som den bara hittar mejl, fram till den 17/5, onsdagen för en vecka sedan.
Hittade något senare men när jag klickade på det så stod det först "”Det här mejlet kunde inte levereras eftersom ett problem inträffade.”
Och sen försvann det.
Som sagt i spam mappen funkar mejlen

Vad säger denna leverantör av tjänsten?

Tänker spontant MFA problem. Vilken mailklient kör du? Outlook for iOS? Native mail appen?