Håller Airpods Pro (andra generationen) bättre?

Ni som köpte airpods pro 2 för länge sedan, håller de fortfarande?
Jag har mina gamla airpods pro 1 och jag har bytt de två gånger (så det är tredje paret jag nu använder) sen jag köpte dessa för ~3år sedan. De jag har nu har också börjat spraka och låta illa men nu har den där treåriga tilläggsgarantin gått ut. Men att köpa nya airpods som kommer börja spraka om något år är jag inte intresserad av när de nästan kostar 3000kr.
Så jag tänkte höra om det är någon som upplevt något likande det problemet som fanns med den första generationen eller om det är löst i denna generation?

Har inte haft några problem med mina. De fungerar som när de var nya.

Första generationen bytte jag ut en gång.

1 gillning

Jag bytte också ut gen 1, eller rättare sagt blev av med…ofrivilligt. Helt plötsligt var etuiet tomt. Hörlurar nowhere to be found.

1 gillning

Nu har jag inte haft mina så länge, köpte USB-C-varianten i september eller nåt, men fungerar som nya.

1 gillning

Mina fungerar som dom ska. Inköpta vid släppet i september 22.

1 gillning

För min del blir det inga nya lurar förrän Apple släpper Max 2.0.

Hoppas verkligen de byter design då med!

1 gillning

Beställde mina på släppdagen (Lightning). Dock har jag fått lurarna utbytta en gång på grund av att de inte fungerade med Hitta-nätverket. Utbytet hjälpte dock inte för att råda bot på det. Men de senaste månaderna har det börjat fungera, så jag vet inte om det beror på någon mjukvaruuppdatering.

Men i övrigt har de fungerat jättebra, älskar dem!

1 gillning

Jag har inte använt v1.0 men ser inga direktsänd fel på den. Har hört att vissa kan uppleva de som lite tunga efter att tag men samtidigt är de väl inte mycket tyngre än andra i samma prisklass.

Tyngden är inget problem för mig det är mer att de inte sitter så "hårt" runt öronen som Bose. Sony m.f.l gör. Det är inga problem när man sitter hemma och lyssnar på musik eller redigerar film med dem men när man går i rask takt så hoppar hörlurarna upp och ned och skapar ett ljud som är riktigt störande.

1 gillning

Reparationer och byten ska alltid ske utan kostnad för konsumenten.

Om konsumenten får en ny vara och fel uppstår även på den varan, oavsett om det är samma fel eller ett nytt, har konsumenten rätt till tre års reklamationsrätt. Reklamationsrätten gäller då från den dagen konsumenten fick den nya varan.

Bytt ut mina en gång efter att höger mic slutat fungera så transparency och noice cancelling blev helt galet.

Har dom nya sen November och tycker att högra börjat strulat lite igen inbillar jag mig iallafall. Garantin har gått ut nu. Känns lite surt om de inte byter ut igen...
Köpte mina December 2022.

1 gillning

Gäller detta endast i Sverige eller worldwide?

Svenska företag/återförsäljare 3 år. Inom EU är de 2 år som lägst. Norge 5 år.

Hjälper tyvärr inte mig som bor i Thailand.
Man kan ju tycka att garanti borde gälla igen precis som innan om det är så att sakerna går sönder igen efter någon månad. Men men. Är ändå riktigt nöjd med mina airpods. :slight_smile: