Håll telefonen stilla i bilen

Jag har sett flera sådana också och min uppfattning är att den lossnar ganska lätt. Just när vi talar om att användas i bil så är det ju inte en längre tid den ska klara av lite “drag” utan det är ju väldigt plötsligt och då väldigt kort tid men med mer kraft under samma tid. Samtidigt är väl MagSafe konstruerat för att kunna agera lite likt när det satt på gamla Macbooks, att lossna om nån drar i den för att inte dra ner hela laptopen i golvet, och samma sak tror jag gäller nu.

Aja, tiden får utvisa hur pass kraftig magneten är :slight_smile: Konsensus framöver kanske blir “your driving style is wrong” :slight_smile:

Tänker mig att vissa tillbehör inte behöver ha så stor magnetisk kraft. Som skalen som kanske ändå sitter fast med hjälp av andra ”klämmande” krafter, eller laddaren som det inte är tänkt ska hålla fast telefonen utan det är ju laddaren som ska sitta still och centrerat.
Medans en bilhållare skulle kunna ha kraftigare magneter som betydligt kraftigare håller fast mobilen.

Magnetplånboken känns dock som ett misslyckande, den borde verkligen sitta stenhårt.

1 gillning

Tack, fast plånboken har väl inte så mycket med ev. billaddare att göra.

Nej det är en helt annan sak

Tips på mobilhållare man ej monterar i fläktgallret då?

Det ingår en adapter till Mophie för montering på någorlunda släta ytor!

“Det är fortfarande oklart vad vingarnas tänkta funktion är till för”

Från Manualen:
Using the vent mount’s outer arms for leverage will make it easy to insert the device into the vent mount with just one hand.

Ja, men nej. Den funktionen tyckte jag inte alls vingarna hade. Snarare tvärtom :frowning_face:

Dåligt formulerat av mig, den tänkta funktionen kontra den faktiska funktionen är det ju :laughing: :innocent: