Grovdammsugare, vad köpa?

@bjorsi

Fick upp detta inlägg i flödet idag, kanske inte låter så bra? Test grovdammsugare - kommentarer | Sida 5 | Byggahus.se

Edit: Haha såg att tråden fått liv pga ditt inlägg kanske? :wink:

1 gillning

Ja, det var jag som ruskade liv i den tråden.

Bygga hus siten är ju ett under av besservissrar, fanboys och antisvar.

Frågar du om dimensioner på trallvirke så är minst hälften av svaren att det är viktigt att söka bygglov och inte bygga nära grannen.

2 gillningar

Lite som forumet utsidan. Ställer man en fråga om vilket tält man ska ha när man ska pröva på sommartältning i skogen rekommenderar flera användare hillebergs expeditionstält :sweat_smile:

De där är fullständigt värdelösa.
Köpte en sån (på jula, men det är samma skrot) för att enbart ha till kaminen, det blir tätt antingen i slangen eller "filtret" direkt, slangen är alldeles för styv och den lossnar om man råkar vrida lite.

Tycker det förekommer många medlemmar med grym kunskap som de så gärna delger och hjälper folk. Så är inte helt enig, men jag förstår vad du menar :slight_smile:

1 gillning

Electroluxarn har sparat mig många kronor :nerd_face:

1 gillning

Ja, han, men även Bo.siltberg, justusandersson(som tyvärr har lämnat oss till sviterna av covid), GK100, Mikael_L, Krilleman, Ola_C, Daniel_N och många fler :slight_smile:

1 gillning

Såg nu att Jula har kampanj på Kärcher WD6, nedsatt till 1999, dock slut i lager.
De har även en dewalt som är kraftigt nedsatt.
Lutar åt att det inte blir en nilfisk ändå :stuck_out_tongue:

Hoppa Kärcher säger jag bara.

Det är min erfarenhet (dock 15-16 år gammal erfarenhet). Sålde en del Kärcher, jäklar vad mycket reklamationer det var.

Blev en nilfisk multi II inox 30

1 gillning

Är du nöjd med dammsugaren?

1 gillning

Jupp, bara sugit slipdamm med den hittills men är nöjd

1 gillning

Upplever du den som högljudd? Min erfarenhet är att man typ behöver både öronproppar och hörselskydd när man kör grovdammsugare.

Vi har en 15år gammal Nilfisk som lade av idag. Har inte varit jätteimponerad av kvalitén, vi har behövt lappa och laga en del. Men Nilfisk kanske har bättrat sig på den punkten :thinking:

Låter inte så farligt, har inte använt hörselskydd eller proppar när jag dammsugit med den

1 gillning