Grok har kommit till Tesla i Sverige – och den har INGA FILTER

Från sajten:

Äntligen har Teslas sommaruppdatering hittat till vår bil och givetvis installerade vi den direkt. Kort därefter satt vi i bilen för att utforska nyheterna, där Grok är den stora snackisen för oss som har en Tesla med AMD-processor.

Genom att hålla in den högra knappen på ratten startar vi Grok. Via kugghjulet går det att välja röst och hur Grok ska bete sig. Som assistent kan den hjälpa till med rutter, föreslå restauranger längs vägen och svara på frågor under resan. Den kan även agera språklärare och dra några franska glosor på väg till jobbet, berätta sagor för barnen eller styra funktioner i bilen som vindrutetorkarna.

Det finns också ett NSFW-läge där Grok kan bli betydligt mer frispråkig, argumenterande och oberäknelig. Det är kanske inget läge vi skulle aktivera under familjeresan. När vi testade det kom det snabbt några mindre väl valda ord riktade mot frugan.

Utöver Grok har Tesla även lagt till Caraoke. Här kan passagerarna sjunga med i olika låtar och samla poäng. Själva Caraoke-appen används när bilen står parkerad i P-läge.

Läs även:

Tesla släpper sin stora sommaruppdatering

Vi testar nya Model Y:

3 gillningar

Jag och @hunden lekte med Grok idag. Den är helt jävla brutal, inga filter inga hämningar i läget oberäknelig.

Funderar på lägga upp lite klipp, men vågar nog inte. :winking_face_with_tongue:

3 gillningar

Yepp, det är det jag gillar med Elon, låt vuxna vara vuxna.

2 gillningar

Jag vill ha min Tesla nu!

När är planerad leverans?

Karaoke fanns ju även tidigare, även om den sällan fungerade :slight_smile:

Okej, jag har inte sett det tidigare i bilen nämligen. Kanske inte lagt fokus på det och missat det helt enkelt.

1 gillning

Det studsar runt varanann dag, nyss var det slutet av september men nu lite närmare igen :sweat_smile:

2 gillningar

Nytt i sommaruppdateringen är att man nu får poäng för sången och kan tävla :sweat_smile:

1 gillning

Har du sålt KIA'n än?

Nope! Vi behöver bilen så när jag får ett exakt datum så har jag en vecka på mig :ok_hand:

1 gillning

Jag tror den fungerat dåligt tidigare också, såg att frun och barnen varit in där tidigare idag men hörde inget om det :slight_smile: