Grilla maten smartare i sommar

Från sajten:
image

Solen tittar fram och med den är det dags att börja grilla god mat utomhus. Nu har Weber bestämt sig för att vi inte ska kunna misslyckas vid grillen.

Deras nya gasolgrill Weber Genesis II EX-335 GBS Smart Grill har uppgraderats. Nu finns det inbyggd smart teknik som gör att du kan slappna av lite mer när du ska briljera vid grillen. Tekniken som erbjuds är “Weber Connect” och ger dig råd om tillagningstid, exakt mat- och grilltemperatur, samt timer för tillagningsgrad och allt via din smartphone.

Weber Genesis II EX-335 GBS Smart Grill

Bekvämt värre att få en notis i mobilen när maten nått önskad tillagningsgrad och risken att misslyckas med den där perfekta steken minskar drastiskt. Weber Connect erbjuder även grillhjälp med steg-för-steg så kavla upp ärmarna och se till att briljera vid grillen i sommar.

Nya Weber Genesis II EX-335 GBS Smart Grill har ett rekommenderat pris på 19.948 kronor.

Weber Connect Smart Grilling Hub

Vill du inte gå all in på den nya grillen men ändå få möjlighet att lyckas bättre med grillningen finns Weber Connect Smart Grilling Hub. Denna lanserades förra året och gör mer eller mindre samma sak fast till en mindre peng. Smart grillning och passar dessutom till alla grillar oavsett om det är kol, el eller gasol. Rekommenderat pris är 1.678 kronor och du kan läsa mer om denna här.

Weber Connect Smart Grilling Hub

Källa: Weber

1 gillning

slutade läsa vid gasol

4 gillningar

Är detta sponsrat av Weber? Köpte en sådan termometer förra året och kan konstatera att den var en buggfest som var långt ifrån färdigutvecklad. Skrev till supporten på våren och fick svar på hösten.

Kolgrillen jag köpte samtidigt (också Weber) fungerade bättre. :wink:

1 gillning

Annonser är annonsmärkta enligt gällande lag.

Absolut, men vad är vitsen med ovanstående då? Känns som att det är skrivet eller dikterat av Weber.

Samma som alla nyheter på Teknikveckan.se - det skickades ut ett pressmeddelande eller på annat sätt fick vi reda på en relevant nyhet.

Så är det Webers pressmeddelande ovan eller är det en nyhet? :slightly_smiling_face:

Det är bara att trycka på källa i artikeln.

Vad Weber höjt priserna.
Håller på att rensa här hemma, bland annat kvitton och reflekterade över några av mina grillar.
Weber Performer - Jag betalde 3600 för 10 år sen, nu ca 7000.
Weber Genesis E330 (Motsvarande den ovan) för 7 år sen, 10.000.
57’a med onetouch har jag betalat 1000-1500 för, billigaste nu verkar ligga runt 3000.