Göteborgs Rapé lanserar Gullbergs Kaj

Från sajten:
image

Gullbergs Kaj är den senaste snussorten från Swedish Match och det är en hyllning till snushuvudstaden Göteborg. Gullbergs Kaj kommer att finnas i det ordinarie sortimentet och kommer att ersätta Göteborgs Rapé hjortron.

Undertecknad tycker att Göteborgs Rapé är det smarrigaste snuset på marknaden och nu får serien tillökning i form av hyllningssnuset Gullbergs Kaj. Snuset har en ljus och kryddig tobakskaraktär med inslag av lavendel, enbär, citrus och rabarber. Det är ingen limiterad utgåva utan den kommer finnas i ordinarie sortiment men Göteborgs Rapé hjortron kommer försvinna.

Vi är stolta över att presentera vår nya smak Gullbergs Kaj, en hyllning till det historiska hamnområdet med stor betydelse för Göteborgs Rapé. Det är faktiskt i Göteborgs hamn som Swedish Match första snusblandning med enbär skapades – en blandning som sedan blev grunden för dagens Göteborgs Rapé, säger Mattias Schyberg, Product and Technology Development på Swedish Match.

Gullbergs Kaj går att köpa redan nu på Swedish Match hemsida och i deras egna butiker. Vecka 19 kommer snuset dyka upp i vanliga butiker som säljer snus, prislappen för en dosa ligger på 52 kronor. Undertecknad har fått hem en dosa och man märker tydligt att den tillhör rapéfamiljen då den har den klassiska smaken men sedan viker den av en aning och tonerna av rabarber och enbär träder fram. Kort och gott en riktigt smarrig snus.

1 gillning

Gullbergs kaj låter som en kaj där en masa måsar lagt gul sörja.

Möt mig där båtarna rullar ut senare idag
Bland rostiga cyklar, gummidäck och fabriksfasader
Krossat glas och avloppsrör

2 gillningar

Inte mer måsar där än nån annan stans i stan, men en ”Drömmarnas kaj” där gamla skorvar hittat en kajplats i väntan på bättre tider.

Tycker denna är riktigt bra! Både låten och snuset! Så förbaskat snygga och grafiska de nya dosorna med! :heart:

2 gillningar

Göteborgs Rapé har aldrig tilltalat mig. Och det här med fruktsmak går helt bort. Om nu rabarber är en frukt...? :thinking:

1 gillning

Då är vi två. Inget jag springer och köper.

1 gillning

Nästan så man vill börja snusa igen.
Rapé var en av mina favoriter.