Gör köket smartare med uppkopplad riskokare från Xiaomi

Från sajten:
image

Utöver att våra vitvaror blir smartare så blir även en del köksapparater detta också. Nu går det återigen att köpa Xiaomis smarta riskokare här i Sverige.

Kinesiska företaget Xiaomi fortsätter att introducera fler smarta prylar till våra hem. Nu finns deras smarta riskokare, Xiaomi Smart Multifunctional Rice Cooker att köpa i Sverige. Den har åtta olika matlagningsfunkioner och låter dig ånga, koka, sjuda eller steka maten – allt från en och samma enhet.

Riskokaren ansluts till Xiaomi Home-appen dår det går att justera matlagningsläget, tid och temperatur. Det går också att ställa in att maten ska var färdig vid en önskad tidpunkt, detta via en 24-timmars timer. Den kan också hålla tillagad mat varm vilket kan vara praktiskt vid försenad hemkomst. Kapaciteten är 3 liter vilket ska räcka till mat för mellan 2-6 personer.

Rekommenderat pris är 699 kronor och den går att köpa direkt från Mistore.se.

Källa: Xiaomi

Kan inte TV recensera den innan jag klickar på köp? :slight_smile:

Hur funkar den fördröjda starten? Har den en separat vattentank, eller blir riset blötlagt i väntan på att programmet ska starta?

Den fungerar väl som alla andra. Skölj av riset ordentligt för att få bort smuts och stärkelse och sen fyll på med rätt mängd vatten, stäng locket och kör direkt eller på timer.

Jag sköljer av mitt ris direkt när jag lagat klart dagens mat och sen ligger det iblöt i kylen under natten. På morgonen stoppar jag bunken i riskokaren (av annat märke) och sätter på timern så det är klart till en stund innan jag ska äta igen på kvällen.

En recension är på gång! En risig sådan.

Så du menar på allvar att det inte är någon skillnad på Zojirushi och en Andersson från Netonnet?

Menar du att dom har en maskin som du kan kasta ner torrt ris och sen sköljer av det själv? Länka till den tack.

Mycket av magin ligger i hur snabbt och mycket vattnet värms upp, kokningsprocessen och nerkylningen. Där är Zojirushi bra. Har inte skrivit något om det vad gäller Xiaomi.

Min är en Panda från YumAsia, när den går sönder köper jag lätt en till av samma.