Nu verkar även Telenor bli ÅF till Google Pixel.
Just Telenor + Pixel är ju en kombo som tidigare vållat stora problem med samtal/nät. Kan vi hoppas på att Telenor nu kommer stödja Pixel fullt ut?
Nu verkar även Telenor bli ÅF till Google Pixel.
Just Telenor + Pixel är ju en kombo som tidigare vållat stora problem med samtal/nät. Kan vi hoppas på att Telenor nu kommer stödja Pixel fullt ut?
Goda nyheter hade stora problem med min Google Pixel 7 på Tele2.
Men med en operatörer till borde den bli mer testad och optimerad.
Passar 7 serien men när Pixel 8 serien kommer så kanske man får överväga en igen.
Kört Pixel 2, 5 och 7 senaste 7 åren gissar jag och inte haft några problem, kanske haft tur då.
Lika här. Folk som skriker mest hörs mest.
Bytade precis operatör på jobb till just Telenor, Chefen fick direkt problem med sin Pixel 7. Tappade nät osv
Kanske löser sig med en kommande uppdatering
Såna beslut borde leda till uppsägning.
Eller hur! Från Telia till Telenor
Låter som att telefonköerna till Telenors kundtjänst kan bli längre.
Mmm
Bra byte. Finns inget sämre än Telia. Bytte från Telia för några år sedan för att samtal bröts hela tiden. Aldrig problem med Telenor.
Privat har jag alltid haft telenor. Nöjd
Kan nämnas att Tele2 tar in Google Pixel också. Flera hade samtalsproblem med Pixel med ett Tele2 abonnemang.
Borde betyda att de är ordentligt testade med deras nät nu.
Bara Tre som fattas nu.
Android Central verkar något skeptisk till framtiden för Google Pixel:
Visserligen har Google lagt ned många saker förut. Som speltjänsten Stadia.
Men jag ser det som osannolikt att de ger upp Pixel. Tror det är för viktigt för Google. Vi är bara i början av det här med AI. Då behövs en mobil plattform som de har full kontroll över.
Tiden då Google med Android enbart förlitade sig på Samsung, Sony etc..tror jag är förbi.
För övrigt har alla telefonoperatörer i Sverige nu Google Pixel i sitt sortiment.
Jag antar att samtliga operatörer kommer ta in Google Pixel 8a. Tidigare rykten pekade på en prishöjning. Men det kanske inte blir så:
https://www.androidpolice.com/pixel-8a-reportedly-cost-same-as-pixel-7a/
pixel 7a som billagaste låg den på 2990:- på rea orginal pris 5490:-
pixel 8a var nogot dyare
tyska amazon har 7a för 256,2o euro medans pixel 8a går på 392,64 euro
svenska amazon butiken har google pixel 8a 256 gb för 6859:-
google pixel 8a 128 gb 6282:- obs priserna på amzon kan ändras efter 2025-01-18
Del betalar man mobilen 180x36=6480:- för 128 gb modellen
på telenor sedan tillkommer avgifter för abb
andra butiker som har pixel 8a
https://www.pricerunner.se/pl/1-3298751103/Mobiltelefoner/Google-Pixel-8a-128GB-priser
google pixel 9a kommer 2025?
pris?
Här är ett rykte som säkert kan stämma. 19 mars verkar vara releasen
Franska Dealabs hävdar att instegsmodellen av Pixel 9a med 128 GB lagring kommer kosta lika mycket som föregångaren. Om uppgiften stämmer och avser hela Europa får Pixel 9a ett pris på 6590 kronor i Sverige.
https://swedroid.se/rykte-pixel-9a-kostar-lika-mycket-som-foregangaren/