Google Pixel till Telenor

Nu verkar även Telenor bli ÅF till Google Pixel.

Just Telenor + Pixel är ju en kombo som tidigare vållat stora problem med samtal/nät. Kan vi hoppas på att Telenor nu kommer stödja Pixel fullt ut? :slight_smile:

2 gillningar

Goda nyheter hade stora problem med min Google Pixel 7 på Tele2.
Men med en operatörer till borde den bli mer testad och optimerad.
Passar 7 serien men när Pixel 8 serien kommer så kanske man får överväga en igen.

1 gillning

Kört Pixel 2, 5 och 7 senaste 7 åren gissar jag och inte haft några problem, kanske haft tur då.

1 gillning

Lika här. Folk som skriker mest hörs mest. :smirk:

Bytade precis operatör på jobb till just Telenor, Chefen fick direkt problem med sin Pixel 7. Tappade nät osv :man_shrugging:

Kanske löser sig med en kommande uppdatering

Såna beslut borde leda till uppsägning.

Eller hur! Från Telia till Telenor

1 gillning

Låter som att telefonköerna till Telenors kundtjänst kan bli längre.

Mmm

Bra byte. Finns inget sämre än Telia. Bytte från Telia för några år sedan för att samtal bröts hela tiden. Aldrig problem med Telenor.

Privat har jag alltid haft telenor. Nöjd :slight_smile:

1 gillning

Kan nämnas att Tele2 tar in Google Pixel också. Flera hade samtalsproblem med Pixel med ett Tele2 abonnemang.
Borde betyda att de är ordentligt testade med deras nät nu.

Bara Tre som fattas nu.

1 gillning

Android Central verkar något skeptisk till framtiden för Google Pixel:

Visserligen har Google lagt ned många saker förut. Som speltjänsten Stadia.
Men jag ser det som osannolikt att de ger upp Pixel. Tror det är för viktigt för Google. Vi är bara i början av det här med AI. Då behövs en mobil plattform som de har full kontroll över.

Tiden då Google med Android enbart förlitade sig på Samsung, Sony etc..tror jag är förbi.

För övrigt har alla telefonoperatörer i Sverige nu Google Pixel i sitt sortiment.