Google home högtalaren startar musik av sig själv

Nu har högtalaren av sig själ i två dagar i rad börjat spela upp Ghostbuster albumet på spotify.
Ingen gör något. Högtalaren säger helt plötsligt "okej, spelar upp albumet Ghostbuster på spotify". fast ingen säger något och ingen är i närheten av den. Verkar som att det är från mitt spotify konto det spelas för startar jag spotify på min telefon (iphone) så är det där det verkar spelas ifrån.

Varför blir det så här?? och hur blir man kvitt det? Jag har dessutom aldrig lyssnat på albumet ghostbusters på mitt konto....

Den tror sig höra något som lockar igång det - du kan se vad den tror sig höra här: https://myactivity.google.com/myactivity?pli=1&product=29

Kanske dags att ringa ghostbusters om sakerna börjar bete sig så?

4 gillningar

Säger väl sig själv varför det sker, det är ju denna figuren som vill ha lite music :slight_smile:

image

Va inne där och tittade åxå men tycker inte det sa så mycket om varför.

ja men blir ju lite nervös :slight_smile:

1 gillning

har du någon radio eller annan musik/ljud som går hemma hos dig?.
Annars, det kan inte råka vara så att du har en google device kopplat på ditt konto som råkar stå någonannanstans?..alltså typ på jobbet, hemma hos en kompis eller så?

Det enda som vart på är tv´n. Men om det är en röst inspelning så brukar ju ljudupptagningen finnas i historiken att lyssna på och det gör det inte. och att den skulle börja spela gohstbuster tre gånger dessa två dagar utav att den uppfattat tv ljudet låter åxå knepigt. tittar man på historiken så är ju kartnålen på enheten som spelat upp det här hemma där jag befinner mig.

ok…jag har i min historik inget efter 4:a aug…oklart varför.
Men förut hade jag att det var någon reklam på TV som gjorde att den vill berätta vädret för mig :slight_smile:

Mina sonos utan satte på radio dubai (mycket arabisk musik) på relativt hög volym nu när jag var på semester.
UTOMHUS!
Fick arga sms av grannarna…

3 gillningar

Ah, men det är något med tevens ljud som den tolkar som “Play Ghostbusters”.

Jag har fått sluta säga “Hej och hjärtligt välkommen till Teknikveckan” för den drar alltid igång Google Home om det hörs genom teven. Tar jag bort hjärtligt så händer inget.

1 gillning

får ringa nyhetsmorgon på tv4 då för det är det som vart på :slight_smile: Men varför finns inte ljudfilen att lyssna på i så fall i historiken. Det finns ju annars om man säger något till högtalaren.

ja den va ju kul :slight_smile:

Sonos högtalarna kan ju aktiveras lite nu och då av tv´n har jag märk. Men oftast är det ju då att den inte förstår kommandot eller läser upp vädret. Speciellt Beckfilmerna hade något som starta den ofta.

Ja det är verkligen lustigt.