Google Home ballar ur igen

Idag fick samtliga Google Home enheter för sig att säga "något gick snett... försök senare". Senaste firmware 149 slutar det på.

Det är nog bara att vänta ut stormen!

Jag hade det problemet på en av mina högtalare i höstas men hon talade även tyska.
Var på en högtalare vi inte använder så ofta så lät det var och det funkade sen efter någon vecka.

Tur att man har två echo dots kvar som man kan köra som reserv. Snart gör jag slut med Google.

Låter som om du ska återställa samtliga och lägga upp igen, jag har inte ens varit i närheten av dina problem. Låter skumt.

Har gjort det x antal ggr nu. Det som händer nu är att jag har skapat 2 Googlekonto. Enbart för för Google Home. Så det blir inget som kan störa.

Jag har aldrig någonsin haft strul med min GH. Kör du den på svenska?.

1 gillning

Japp. Jag kör den svenska. 4 mini, 1 Google Home, 1 Google Hub och en Google Hub Max.

ah kom på att jag faktiskt hade ett jäkla bökigt GH strul. Det var när jag latill sonos beam GH… då ballade allt ur. var ett jäkla bök att få ordning på det.

Vi har 6mini, 4home(den första som kom) och en nest audio eller va de heter.

Finns det en tidigare tråd där du diskuterar vad som händer?

Om inte, beskriv vad som händer, när det händer.

Det som händer är att rutinerna slutar att fungera och allt går sjukt jäkla trögt. Om jag byter konto och resterar enheten och lägger till den i ett annat hem så fungerar det klockrent. Går jag tillbaka till mitt ordinarie så pajar det igen.

De gånger jag har haft minimalt med strul har varit då jag lagt till flera enheter samtidigt. Det har löst sig efter typ någon timme.

Kör inte så mycket med rutiner så jag kör standard IT svaret, radera och gör om.

Har helt enkelt inget bra svar.

Har resettat så många ggr att inte vågar göra det mer för familjefridens skull. Nu funkar det.

1 gillning

Bra att det funkar nu. Det där med att radera var rutiner, men funkar det så funkar det!