Google har presenterat mobiltelefonen Pixel 7A

Vilket år hade du en Samsung?

Du har rätt...det gör det inte.

1 gillning

Ingen tycker om dig.

1 gillning

Högst oklart. Men det var en Samsung S10E i alla fall.

1 gillning

Lite som val i Kina. Brist på allternativ! Sedan så klart lustigt att alla telefoner tillverkas där. :neutral_face:

Jag har en S10e fortfarande som tjänstelur. Vad med den gillade du inte?

Pixel 8 pro verkar få feber termometer :slightly_smiling_face:

2 gillningar

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Så, efter liter mer användning kommer här några fler intryck.

  • Förhandsgranskningen i kameravyn är störig. Kan inte sätta fingret på det helt, men det är som att nån bildstabilisering är aktiv. Riktar jag kameran mot något och håller still och sedan gör en liten förflyttning så är det som att sökaren fastnar och sen liksom släpper. Nån märklig parallaxeffekt också. Visar sig inte i videoläget vad jag sett, så svårt att demonstrera. Jag trodde det var "Bildväljaren", funktionen som tar några bilder före och efter man tryckt på avtryckaren, men effekten är kvar även när jag avaktiverat.
  • Skärmen uppnår inte riktigt den ljusstyrka jag hoppats på, lite besvärligt när det är riktigt soligt. Dessutom har jag upplevt att skärmen dimmats ner vid några tillfällen, även när den visat fullt på reglaget, fick för mig att det var pga värme men vet inte vad det berodde på.
  • Bakstycket i plast ger ett billigt intryck. Märks inte så mycket med skal på. Dessutom är passformen sisådär, bakstycket sticker ut från ramen på några ställen och ger en vass kant.
  • Android i ren form är najs. Saknar en funktion från Huawei, minns inte vad funktionen hette, men det var när jag drog in från kanten och höll så fick jag upp en liten menylist med appar. Det var smidigt för att komma åt typ kalkylator, lösenordsapp, kalender och andra appar som jag ville ha tillgång till snabbt utan att behöva gå ur den app jag var i.
  • Hade gärna sett en snabbare laddning med kabel.
  • Vibrationen har jag inte vant mig vid än, jag tycker inte att den är bra. Låter lustigt när telefonen ligger på en hård yta, vet inte riktigt hur jag ska förklara, den är inte lika distinkt som jag vant mig vid med tidigare mobiler.
  • Coral är sjukt snygg.
6 gillningar

Bra sammanfattat! :slight_smile:

2 gillningar

Bara att installera en app med den funktionen från Play Store.

Denna t.ex.

Ska vara nåt i juni-uppdateringen som anpassar vibrationen efter vilket underlag telefonen ligger på, får se om det blir bättre nu.

Blev att köpa en sådan på Elgiganten idag samt ett tillhörande orginalfodral. Mediamarkt fick montera ett skärmskydd. De har en maskin som skräddarsyr efter modell.
Var sugen på en mer kompakt mobil igen och det finns inte så många att välja på.

6 gillningar

Mycket bra val :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Verkar funka bra så här långt. Har inte stött på några samtalsproblem som jag hade med den vanliga Pixel 7, som jag returnerade.
De har väl haft mer tid på sig att testa denna gång. Samt att både Telenor och Tele2 har tillkommit som återförsäljare förutom Telia.

Problemet var ju Telenor.

Ja fast jag har Tele2 och hade liknande problem. Men inga alls nu vilket är glädjande.

2 gillningar

Bra :slight_smile:

Försöker byta aviseringsljud på Outlook till stock Outlook, men hittar fasen inte det att välja? Nån som är mer kompetent än jag och kan bistå med hjälp? :grin:

Nu har man haft telefonen ett tag och kan ge lite mer intryck.
Det jag gillar mest är nog storleken. Inte lika liten som en iPhone 13 Mini, men inte så stor som en Pixel 7 Pro.
Passar mig fint ryms utan problem i jackfickan etc..
Samtidigt som displayen är nog stor om man ska se eller läsa något.
Även ett gott utbud av tillbehör som fodral. Kameran upplever jag som bra också. Kameramodulen sticker inte ut så mycket heller.

Priset känns rimligt för det man får också. Man får hoppas Google fortsätter med en Pixel 8a. Känns som de har hittat en fin nisch som många attraheras av.

1 gillning