Godare än restaurang – Airfryer från Xiaomi

Ser jäkligt gott ut! Dock lagar jag egen mat kanske 1 gång/vecka, så vet inte om det är värt att köpa för mig, men lite sugen blir man. Är ju gott med pommes, gör det i ugn några gånger per år.

Har lite blandade känslor för AirFryern vi köpte. de första försöken med pommes, verkade enbart bli som om jag hade gjort dem i ugnen, alltså ingen jättehöjdare. Krispiga, ja, men torra. Testade häromdagen ett rescept på egna pommes där man blötlade dem innan. Det blev rätt gott om än som "riktiga" pommes.

Testat Kycklingschnitzel vilka blev ganska bra för att inte ha en oljespruta till hands. Blev godare med vanlig panering än Panko (alternativt mixa dem två).
Man börjar få lite häng på den och en hel del saker är supersmidigt. Grillade Aubergine, med mycket bättre resultat kort i AirFyer än på grillen.

Idag testade jag göra bara lite pommes och några av de där Vårrullarna till mig som lunch, som Attefors nämnde i videon. Pommesen blev riktigt bra denna gång (vet ej om det berodde på sorten eller vad :man_shrugging:). Och Attefors har rätt; Magiskt goda vårrullar. :slight_smile:

Det ENDA med Cosori Airfyern jag köpte är att den låter högt när den är igång och piper något oerhört högt för varje knapptryckning. Fattar inte varför alla jävla apparater ska pipa så förbannat? :face_with_symbols_over_mouth:
Tror att det låter extra mycket i vårt kök, med Stenväggar och högt i tak. Men för frun som nyligen fått tinnitus så är det en extra nackdel

Är Xiaomi också högljudd?
Och en sak som är trist också , om nu Xiaomi är mycket tystare är att bara några dagar efter jag köpte min Airfyrer så släppte Xiaomi en större variant som hade kunnat passa. :man_shrugging:

Vår Philips är rätt högljudd men gör magiska sötpotatis strips.

En kastrull med olja låter inget

Just saying

2 gillningar

Har en oljefritös, sen innan, :stuck_out_tongue_winking_eye:
Men vill också ha lite nyttigare varianter att äta.

Gjorde förresten magiskt goda Hasselbackspotatisar häromdagen. De blev riktigt nice i airfryer.

Jag har aldrig tänkt på ljudet så den är nog i te så högljudd. Sa ju att du skulle köpa en sådan :wink:

Jojo,:sunglasses:men den var ju liten. :man_shrugging: sen kom plötsligt en större

1 gillning

Låter inget men ett balt med oljan som man gärna slipper.

1 gillning

Ööhhh.... Va?

1 gillning

Äähh..olja är bra. Det är det som smörjer kroppen :slight_smile:

Jag kör en Dutch oven på spisen