Godare än restaurang – Airfryer från Xiaomi

Från sajten:


Xiaomi har släppt en förbättrad variant av sin Smart Airfryer som heter Smart Airfryer Pro som både får lite större korg men många barnsjukdomar har även åtgärdats och idag får ni följa med hem till Attefors kök.

Xiaomi Smart AirFryer Pro 4L har fått en något större behållare jämfört med den tidigare modellen som rymmer 3,5 liter medans den nya går att fylla med 4 liter. De har även förbättrat vredet som minst sagt var lite svampigt på förra modellen och korgen är nu betydligt lättare att placera i maskinen. Sist men inte minst så har de även tagit bort luftinsläppet i sidan av korgen vilket gör att vi kan till exempel kan tillaga en gratäng i den. I videon ovan går vi igenom hur Xiaomi Smart AirFryer Pro fungerar och ni får även följa med in i mitt kök där vi lagar lite fingermat som är perfekt nu när sommaren närmar sig.

Xiaomi Smart AirFryer Pro kostar 1 999 kronor men är just nu på kampanj för 1 499 kronor på Mi Stores hemsida.

Recension: Xiaomi Airfryer Pro 4L

Fördelar

  • Snygg design
  • Väldigt bra resultat
  • Enkel att använda och rengöra
  • Går att starta och schemalägga via app

Nackdelar

  • En något större behållare hade varit fint
  • Fler förprogrammerade program borde finnas

Sammanfattning

Xiaomi har förbättrat alla barnsjukdomar som första modellen led av och detta är en riktigt bra airfryer med enkla menyer och den går även att styra via deras app. Är du ute efter en airfryer som kan göda minst fyra personer så är det slutletat.

Betyg: 4.5 / 5

Teknikveckan rekommenderar starkt!
4 gillningar

Vi minns fortfarande den första air fryern som gick i retur för: Vad ska man med en sådan till? Det är ju samma sak som en varmluftsugn som man redan har. :joy::joy::joy:

4 gillningar

Haha ja men den var ju på riktigt sunkig! Philipsdynga eller så var den defekt

1 gillning

Philips funkar bra, så det var nog handhavarfel. :joy::joy: Du var ju helt grön på fryer fronten på den tiden.

Jag har en Philips Airfryer XXL, funkar klockrent. Airfryad sötpotatis är en favorit, men även nån gång då och då så blir det vanlig klyftpotatis när andan faller på.

Hur gör du sötpotatis?

Lycka till!

1 gillning

Tack!

Köper färsk sötpotatis, skivar upp dem i lagom stora pinnar, blötlägger en halvtimme, sköljer av och torkar dem med papper eller en kökshandduk, kryddar dem efter behag, oftast vitlökspulver, salt, peppar, lite timjan eller rosmarin, sedan en skvätt olivolja sedan får de gå cirka 20-25 min i fryern. Blir svingott :blush:

6 gillningar

Låter riktigt bra! Måste jag testa!

Jag ska testa min idag. Beställde en som jag fick hem igår. Ska bli spännande att testa den

2 gillningar

Går jag in på Mistore så får jag bara 1999 på Airfyer pro. Snygg rabatt..... :man_shrugging:

1 gillning

Såg ut sådär innan med men då fanns en rabattkod lite längre ned som gav rabatten, verkar vara över nu tyvärr.

Edit: Den var inte över, knappa in koden nedan i kassan så blir den billigare =)

1 gillning

tips på ex panerade kycklingdelar eller Schnitzelbitar. Hur gör man dem krispiga? Sprayar olja på dem eller hur gör ni som har Airfyer och gör egna Nuggets, panerat av nåt slag?

Panko är lösningen på allt!

1 gillning

Nåt speciellt du gör då eller rärcker det att det är panko så att de får en yta som riktigt panerad kyckling eller Schnitzel?

Jag såg förresten en Cosori 5,5 liters airfyer för 1799 på era, man kanske st o m skulle prova en sån istället? Hört bra om det märket?
Räcker Xiaomi 4,5 l för 4 pers? Tänker man slänger i 1 kg pommes typ?

Japp bara att köra i panko med ägg så blir det toppen, lite salt och peppar med. Nope har generellt väldigt dålig koll på Airfryers. Vi är fyra pers och till oss räcker den, dock är barnen 6 och 9 så äter inte riktigt som en fullvuxen ännu.

Hm. Jag råkade klicka hem en Cosori premium Airfryer :see_no_evil:
Jag som tänkte att det är en onödig pryl. Valde Cosori istället för Xiaomi pga att den har större behållare. 5,5 liter. Sen har den vunnit massa tester. Ej Wi-Fi vilket är enda nackdelen.
Eller ja, det får man väl se när man provlagat när man fått hem den :sunglasses:

2 gillningar

Vi har en sån Cosori och är jättenöjda med den. använder den flera gånger i veckan. Har aldrig saknat wifi på den. Sen ska men inte förlita sig till fulla på den färdiga programmen gällande tiden det tar för det varierar ju på hur mycket mat du ska tillaga så där får man prova sig fram lite.

1 gillning

Sambon klickade hem denna Länk för ett tag sedan och först så blev jag lite besviken på att den saknade vissa funktioner. Men efter att ha använt den några gånger så är det ändå bara 180’ & 15min, som vi använder :grin:
Så den funkar jättebra och nu saknar jag inga funktioner, men hade kunnat önska ett mer stilrent utseende.
Den har 6,5liters behållare.
Men för ett tag sedan när jag försökte jämföra måtten så tyckte jag det var svårt att få fram måtten på behållaren. Jag får en känsla av att antal liter inte är allt, utan att det är viktigt att behållaren är bred/djup men sen behöver den inte vara jättehög. Vi har aldrig lagat mat i flera nivåer.

1 gillning