Globen blir Avicii Arena

Stort! ◢ ◤ :heart:

3 gillningar

Jag som aldrig lärt mig säga ”Ericsson Globe”. :wink:

1 gillning

Jag som inte har koll på Avicii.
Har han någon koppling till Globen?

Han hade några utsålda spelningar där.

Sen är det för att lyfta ämnet om psykisk ohälsa bland unga som de gjort detta.

5 gillningar

Ska tilläggas att namnbytet gäller i tre år och att det ingår i en kampanj mot psykisk ohälsa.

5 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams-tråden

Lysande idé tycker jag.

1 gillning

Känns bra ur flera aspekter. Fokus på psykisk ohälsa, hedra en stor artist och slippa det hopplösa namnet nu. Sedan undrar jag rent allmänt i det kloka att byta namn på olika byggnadsverk?

5 gillningar

Sedan har vi ju detta med att döpa arenor och liknande efter vem som sponsrar. Både fult och ovärdigt.

Ta bara Tele2 Arena. :nauseated_face:

1 gillning

Lite roligt var dock när Linköpings arena blev sponsrade av Cloetta och hockeyhallen fick namnet Cloetta Center :smiley:

Tycker det är fint och bra att detta ämne lyfts fram.

2 gillningar

Ett annat exempel är Falcon Alkoholfri Arena i Falkenberg.

2 gillningar

Annars är förvirringen total med Ullevi, nya Ullevi, gamla Ullevi. Gamla Ullevi är väl den som är nyast? :thinking:

1 gillning

Yep, Gamla Ullevi är nyare än nya Ullevi. Det är för att man har ersatt den ursprungliga gamla ullevi med en ny arena efter att man byggde nya Ullevi utan att byta namn på den till “Nya gamla ullevi”.

3 gillningar

Numera heter den SAAB Arena. Det tar ett tag att vänja sig vid det.
Linköping Arena är fotbollsplanen och ska inte förväxlas med “ishallen” (som man sa förut). :grinning:

Blev lite tokigt där. Men där Gamla Ullevi ligger var ju Ullevi från början.

1 gillning

Sponsrade arenor har vi väl haft i många år. Kanske inte alltid så snyggt men när det är lokal förankring och det sparar skattemedel klagar jag inte.

I detta fall är det ju dessutom för ett extremt gott syfte.

1 gillning

KÄRLEK!!! Varje gång jag läser om Tim får man ett sug att se hans dokumentär igen! :heart:

2 gillningar

Vilken pajade Springsteen :slightly_smiling_face:

Nya Ullevi. Det är där konserter brukar vara.

1 gillning