Genväg till Volvo Cars-appen?

hello , är de någon som använder volvo cars appen ? jag skulle vilja lägga en genväg om de går , ja e inte haj på genvägar , skulle väl vara en 3 steg , ja vill kunna starta motorn på ett tryck istället för 4 klick som de är om man ska gå genom appen

öppna appen - trycka på fläkten knappen - välja starta nu - sen frågar den om ja e säker

… hittar inte ens appen i genvägar så ja antar att det inte går :face_with_peeking_eye:

Om inte utvecklarna av Volvo-appen bjuder på några actions till Shortcuts så blir det svårt, ja :blush:

1 gillning

ok , ja som ja sa kan inte de där , tänkte man kunde bygga typ vad som helst med hjälp av steg , men då vet ja :+1:t2:

Letade efter precis samma sak i Ford appen, gick inte heller att göra genväg. Dock gick det att lägga till en AW widget, så det får vara good enough. Volvo har ju också en AW app, så där borde du kunna köra en komplikation @marten.

1 gillning

ok :+1:t2:, ja hade det så faktiskt , men volvo e inte kända för sin app , var lixom antigen eller kan inte ha både på iphone el aw, har provat flera gånger tyvär men tack för tipset :smiling_face:

Fords AW app är också rätt trött egentligen, På/av på samma knapp och lås/lås upp knappar.

så e volvo med .. ska kolla hur den funkar nu kanske , var säkert 6 mån sen kanske har blivit stabilare

1 gillning

Hade ju önskat att åtminstone denna info fanns i klockappen, det hade ju lätt fått plats på skärmen åtminstone.

inflikare- gå in på volvo cars appen appstore och läs recensioner, ta på senaste hahah !

Just nu har jag appen på min hemskärm. Testa följande:
Tryck på volvo-appen och håll inne,
Nästa steg visas en ruta där du väljer widget.
I widget-listan väljer du Volvo-remote start.
Och där borde du ha den på din hemskärm.
Hoppas att detta var till någon hjälp :blush:
Mvh

1 gillning

gör ja så tar den bra mig in i appen , sen måste ja ändå starta bilen :face_with_raised_eyebrow: