Jag är sur för din skull @Sevis !
Va synd, den är ju så god
Men va fan!
Den har försvunnit flera gånger sedan den lanserades 1982.
Säsongerna 1985 och 1986 gjordes även pinnen i ätbar lakrits. Säsongen 1992 ersattes vaniljglassen med citronglass. 1994 togs glassen bort från GB:s sortiment. År 2008 återlanserades glassen, men försvann igen inför glassäsongen. Då lanserades lakritspuck i stället som gräddglassmak i 0,5-literspaket, vilken senare ersattes av en 0,75-litersförpackning med saltlakritsbitar. Säsongen 2013 var pinnglassen tillbaka i sortimentet men togs bort året efter och ersattes med glassen Panda Lakrits. 2019 togs glassen återigen tillbaka in i sortimentet.
Den med citron var min favorit och jag har tidiga barndomsminnen av de ätbara pinnarna. Vill minnas att det fanns en gul glass i samma format med blå pinne som var ätbar (eller möjligtvis tuggummi).
Japp! Och jag blir lika glad varje gång den kommer tillbaka. Om dom vara kunde gett fan i att ta bort den hade allt varit frid och fröjd
Smart marknadsföring, det ska vara svårt att få tag på för att hålla suget uppe.
Kommer säkert en med hallonglass i. Har sett sådana glassar från andra än GB på senare år.
Får köpa några dubbellakrits från Hemglass istället.
Kan rekommendera deras lakritsbåtar.
Någon måste dö för att Trocadero Zero-glassen försvinner
Lite dum-rolig rubrik på denna tråd!
All glass tar helt klart slut när man slickar i sig den så vitt jag vet