Garmin lanserar sportklockor tillverkade i karbonfiber

Från sajten:
image

Garmin har lanserat ett antal nya sportklockor där karbonfiber är utmärkande. Även priset med för den delen men smakar det så kostar det.

För den sportintresserade så har Garmin nu lanserat ett antal nya modeller av sina sportklockor. Det rör sig inte om vanliga sportklockor utan mer exklusiva sådana där materialet som använts är karbonfiber. Utöver karbonfiber går vissa modeller även att få i Titan Klass 5.

Klockorna är väldesignade och kommer med flertalet olika funktioner. Batteritiden är upp till 42 timmar i GPS-läge och 16 dagar i smartwatch-läge. Det finns olika armband att välja till och funktionerna är så många att de troligtvis täcker upp det mesta som man kan tänkas vilja mäta vid träningstillfället.

De nya modellerna som lanserats är:

  • Marq Athlete (Gen 2) – Carbon Edition
  • Marq Golfer (Gen 2) – Carbon Edition
  • Mara Commander (Gen 2) – Carbon Edition
  • Marq Athlete (Gen 2) – Performance Edition

Rekommenderat pris för Garmin Marq Athlete (Gen 2) Carbon Edition är 36 449 kronor. Mer information om de olika klockmodellerna och övriga priser finns att hitta på hemsidan via länken nedan.

Källa: Garmin

Galleri

1 gillning

Jag tror minst en generation är skadad av karbonpappret, det heter dock kolfiber på svenska! :nerd_face:

4 gillningar

36 500...:flushed:. För det priset kräver jag att den tränar åt mig..:sunglasses:

5 gillningar

Tänkte precis desamma. :grin:
Det går utför med det svenska språket. :nerd_face:

1 gillning

Karbonfiber :joy:

1 gillning

Alltså ai översätter pressmeddelande och skriver bättre artiklar än så här. Pinsamt.

Ditt första inlägg och du är spydig mot en skribent🙄

7 gillningar

Inte första gången, rätt intressant att man tar sig tiden att registrera sig och sen skriva såna saker.

4 gillningar

Jag kommer ihåg när jag skrev karbonfiber istället för kolfiber (om nån bil tror jag) på Prylkoll för många år sedan. Då fick jag rejält med anonymt skäll i kommentarsfältet. Pinsamt fel som jag lovade mig själv att aldrig göra om. Skönt att se att fler kan glitcha här :slight_smile:

I slutändan är man inte mer än mänsklig.
Att jämföra med ett program är absurt.

1 gillning