Vänder mig till er kunniga här på bubblan. Sedan igår har jag fått outlook på engelska när jag loggar in på www.outlook.com (med min hotmailadress). Sidan va tidigare på svenska.
Går jag in på inställningar ser jag att språket blivit inställt på ”Engelska (USA)”. Ändrar jag det till ”svenska (Sverige)” så går det direkt tillbaka till engelska när jag uppdaterat sidan (vilket den ber än att göra efter man valt nytt språk).
Någon annan här som kör outlook.com och märkt detta fenomen? Är det någon uppdatering hos MS som blivit knas, eller finns det något mer jag kan välja för att få outlook på svenska igen?
Har nu provat dessa utan framgång. Testat att ändra på två datorer och olika webbläsare: Chrome, Safari och Edge. Renast cashe och provat med inkognito-läge. Har även provat att ändra på två telefoner - men där hittar jag inte var man kan ändra språk.
Det skumma är att mina mappar (inkorg, utkast etc) står på svenska. Allt annat är på engelska. På telefonen är även mapparna på engelska.
Sidan ändras som sagt tillfälligt till svenska när jag väljer att byta språk men blir på engelska igen när jag väljer att uppdatera. Mkt skumt detta…
PS. Mitt MS-konto är inställt på svenska och loggar jag in där är allt också på svenska.