Gamla spellistor från ett gammalt, inaktiverat Apple Music-konto?

Jag får ingen ordning på Spotify som har blivit buggigare än någonsin. Så jag tänkte att jag återaktiverar mitt gamla konto på Apple Music. Kände mig nöjd över mitt rebelliska tilltag.

Men alla mina gamla spellistor är borta från Apple Music och supporten hade ingen aning om hur man får tillbaka listorna.

Någon här innen som har en idé?

Spotify är ju smarta nog att spara alla listor så när man återaktiverar sitt konto så ligger all musik där man lämnade dom.

Kan inte Apple-supporten hjälpa känns det nog kört dessvärre.

Nä. Det verkar inte bättre. Väldigt dåligt och utifrån mitt perspektiv så skulle jag säga att det är extremt osannolikt att jag skulle byta tillbaka till AM under dom här förutsättningarna.

Supporten var lite, hur ska jag uttrycka mig, jag fick känslan av att han hade en “ny på jobbet”-skylt på skjortan.

Har du samma spellistor i Spotify? Det finns flera appar som hjälper till att flytta över musik mellan olika plattformar som till exempel SongShift.

2 gillningar

Songshift är riktigt bra :slight_smile:

1 gillning

Tack för tipset! Jag testade det och jag håller med. Det funkar bra! Är bara lite orolig om hur mycket data de “snor” av mig eftersom tjänsten är gratis :laughing:

Jag kanske kan fasa ut bugg-Spotify ändå.

1 gillning

Jag skaffade FreeYourMusic när jag bytte från Spotify till Apple Music. Ibland dyker det upp roliga spellistor på Spotify från kompisar så då importerar jag dem med appen direkt till Apple Music. Funkar mycket bra och finns både till mobil och dator.