Gamingrum till barn

Ungarna leker med leksaker i allt mindre utsträckning så om de inte är ute och leker eller pysslar så är gaming det som de gillar mest. De har länge tjatat om att göra om sitt rum till ett gamingrum och jag tänkte kolla om några här har gjort det och kan dela med sig av lite inspiration?

3 gillningar


12 gillningar

Jag gjorde om grabbens rum från att mer vara ett ”barnrum” till mer av ett ”grabbrum” för ett tag sedan.

Tömde rummet helt, möblerade om, köpte en tv-möbel samt en 43” Philips-tv med Ambilight, satte en Hue-slinga under hans säng samt monterade upp nio st NanoLeaf-plattor som formades till första bokstaven i hans namn på väggen vid huvudändan av sängen. Bredvid tvn har han sin PS5 med tillhörande ställ för handkontroller och på väggen längst ut satte jag en smal vertikal hylla där han har en Hue-lampa, Nintendo Switch samt lite andra saker.

Skaffade också ett smalare skrivbord, på vilket en datorskärm står och han har en enorm RGB-musmatta där också.

Jag visste på förhand att ljuskällor ställbara i olika färger skulle gå hem. Dock inte snyggt enligt mig att tappa kontrollen med för många så det är en balansgång.

Så gjorde jag :blush: Kan lägga upp en bild imorgon när han inte ligger o sover :blush:

5 gillningar

Jag är 50 år, vill du inte se mitt gamingrum?!?!?! :grinning: :stuck_out_tongue:

5 gillningar

En skål med bridgegodis, gungstol och ett uppställt pussel? Skämt å sido, ser mer än gärna det! =)

2 gillningar

Där dog @Marcus_Attefors projekt..:laughing:

Jag kan säga så här, skulle min fru komma hem till ett barnrum i den där kalibern så skulle även jag dö :smiley:

4 gillningar

Jag fattar exakt, samma här..:laughing:

@Marcus_Attefors

Ett aningen äldre exempel :

Hans PS5 är inte med där och inte heller NanoLeaf på väggen men hans rum är så stökigt nu att jag helst undviker att visa nuvarande status :joy:

4 gillningar

Nu kräver vi en bild!:hugs:

1 gillning

Titta så nice! Ska visa kidsen sen efter jobbet, tack!

1 gillning

Tycker inte man ska vara rädd för RGB. :grinning:
@Hakan_Ander

7 gillningar

Men bara rött. Säker på att används till gaming bara?:stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

1 gillning

Porrsurfrum?
Syncat med skärmen. :grinning:

1 gillning

Börjar bli samma grej här hemma, en åttaåring som vill ha ett gameingrum även om det mest spelar Switch och Roblocks.

När i ålder ska man göra det där egentligen :thinking:

Låter som samma som mig, dottern 9 och grabben 6 är fortnite och roblox som går varmt här.

Väldigt olika när man skall göra det. Men när barnen behöver skrivbord för skolarbete och gaming PC så är det ju ett läge :slightly_smiling_face:

Skrivbord har han redan sedan länge, han hade en lång period med pyssel ock rita

2 gillningar