Gamingdator för 10-åring

Vad är budget?
En begagnad s.k "engineering laptop" går lös på en bra bit under 10k ibland och brukar ha 8-10 gen i7 och Quadro 2000 minst, dom är rätt schyssta.

T.ex
https://bytdator.se/begagnade-barbara-kraftfulla-modeller/HP-ZBook-15-G6-i7-9850H-32-512SSD-15-FHD-T2000-W11P-A2-BY

Tack för tipset. Att jag tog bort mitt inlägg var för att jag köpte denna och då behövde jag inte tips längre :blush:

För 8000 kr hoppas jag denna funkar bra

Kraftfull bärbar gamingdator från MSI med grafikkortet GeForce RTX 4050
Intel® Core™ i5-12450H
NVIDIA® GeForce RTX™ 4050 6 GB
16 GB RAM, 512 GB M.2 NVMe SSD
15,6" Full HD-skärm, IPS-panel
144 Hz uppdateringsfrekvens
Cooler Boost-kylning
Wi-Fi 6
Bakgrundsbelyst tangentbord

Jag försökte läsa mig till begränsningar och fördelar samt jag vet att rtx på denna har lägre watt. Men kollar jag mot sonens stationära så är denna mindre kraftfull men kommer förhoppningsvis att funka bra :blush:

1 gillning

Bärbar kommer alltid vara mindre kraftfull än stationär, den lär bli rätt varm med men för 10 åring är det säkert en bra förstadator. :blush:

1 gillning

Helt rätt men hon var bestämd om en laptop :blush:
Sedan är den ljusår bättre än den gamla CAD HP hon har idag med K2000 grafik

1 gillning

Det där blir bra, ta bort allt MSI-bloat när ni fått den så kommer den rulla på ännu bättre.

2 gillningar

Detta!! Fick göra det på systersonens dator, var massa skräp.

Tack för tipset :blush:
Ja man ser ju hur bra sonens shark funkar med ren installation utan bloat. Men för detta priset, special price for you only yesterday så blir det nog kanon :blush:

1 gillning

Idag kom dotterns Laptop från Power. Den var banne mig använd. Så då har man chattat med kundtjänst för att se hur de vill byta ut den mot en ny :blush:

Power vägrar byta den. Antingen kompensation på några hundralappar. Eller åka från Skåne till Uppsala för att byta. Så det blir att häva köpet.
Helt otroligt, det var längesen jag blev så illa behandlad av ett företag som gjort fel. Alla kan vi göra misstag men hur företag hanterar reklamationer brukar visa deras styrka. Men inte i detta fall

Då vet vi vilken kedja vi inte ska handla hos.

3 gillningar

Så är det. Aldrig mer oavsett pris
Dottern sade. Då tar jag mina pengar tillbaka och behåller min gamla ett tag till. Hon tog besvikelse med fattning :blush:
Tur man tog på faktura om det blir mer strul......

4 gillningar

Nu har Power hört av sig och vill se vad de kan göra för plockas bort från min svarta lista. Jag väntar med spänning på deras svar.......:blush:

Edit. Glömde skriva att batteriet var stendött och när datorn startade hamnade man rätt in på skrivbordet med en dialogruta att F Secure hade utgått. Detta kanske man till och med kan kalla säkerhetsrisk om man kopplar upp den mot sitt wifi

Nu har en mycket trevlig kille från Power i HBG ringt mig personligen och beklagar det inträffade. Väljer jag (min dotter) att handla en dator av Power igen ligger där en special rabatt. Lite upprättelse kan jag tycka, vi får se vad dottern bestämmer sig för att göra :blush:

2 gillningar

Då man kanske kan få ett "special erbjudande" från Power i HBG

Vad säger expertisen om denna?
Är AMD i klass med Intel?

Kraftfull TUF-gaminglaptop med grafikkortet GeForce RTX 3070 Ti
AMD Ryzen™ 7 6800H
NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti 8 GB
16 GB RAM, 512 GB M.2 NVMe SSD
15,6" Full HD-skärm, IPS-panel
144 Hz uppdateringsfrekvens
Adaptive-Sync
Wi-Fi 6
Bakgrundsbelyst tangentbord (1 zon, RGB)

1 gillning

Inget fel på AMD,
Tycker det ser bra ut, kör på!

1 gillning

Kör på.

1 gillning