G2A – får man köpa spel där?

Är g2a en ok sida? Får man köpa spel där? :grimacing:

:man_shrugging:

Det är en gråzone utan dess like.

1 gillning

Jag har köpt några och allt har fungerat fint :slight_smile:

Lånar tråden :slightly_smiling_face:
Tror ni det finns någon risk med att köpa denna Windows nyckel från G2A? Hos Inet kostar dem 1500kr :man_shrugging:

https://www.g2a.com/microsoft-windows-11-pro-pc-microsoft-key-global-i10000271164001?suid=5023f9f7-d2b8-456c-9a6c-81cf3b9e36e6

Har köpt Windows nycklar där för längesedan.

Tack! Blir att testa :crazy_face::pray::crossed_fingers:

Jag köpte nycklar på sådana ställen, slutade alltid med en låååång aktivieringsprocess med Microsoft automatiska teletjänst som mest var fruktansvärd. Så jag köpte licenser från Inet sedan.

Jag har köpt en hel del nycklar på liknande ställen. Tror senast var på programvaruexperten. Dock inte helt säker då det finns några liknande sidor och minnet är kort.

Men av kanske 10 nycklar så har jag haft problem med 1 nyckel. Redan aktiverad. Tror jag betalade runt 160kr för Pro (retail) då.

Men man måste nog ta en risk att det inte kommer fungera även om jag haft tur med mina nycklar.

2 gillningar

Jo jag kollade på Inet, men en nyckel där kostar 1500kr :smiling_face_with_tear: blir för mycket denna gången.

Uppdaterar- Yes, fungerar :white_check_mark:
Köpte: Microsoft Windows 11 Pro (PC) - Microsoft Key - GLOBAL
https://www.g2a.com/microsoft-windows-11-pro-pc-microsoft-key-global-i10000271164001
270 kr

Fick nyckel till mitt G2A-konto, och använde vid installation av Windows. Funkade fint. Tror det tog 30min efter aktivering så kom det upp att Windows behövde aktiveras.

Kontaktade säljaren via G2A, och fick svar att följa stegen på aktiveringssidan inne i mitt Windows, och välja telefon aktivering. När detta var gjort fick jag bekräftelse av Windows att mitt exemplar var validerat och godkänt :+1::blush:

2 gillningar

Är det fortfarande en miljon siffror och bokstäver som skall tryckas in via telefonen?

Nästan. Du sparar fingrarna, men du får använda din ljuva stämma och läsa upp 8 siffror i taget, i 8 uppsättningar med nummer. Tror hela samtalet från att jag ringde, till det var godkänt tog ca 5 minuter. Så gick rätt snabbt och smärtfritt.

Så 100% värt 270kr för Windows PRO :grinning:

5 minuters jobb och spara flera härliga slantar är inte så illa!

Jag har dock aldrig behövt göra något med mina. Bara skriva in Windows-nyckeln och klicka på aktivera så har allt varit klart.

1 gillning

Samma här. Flera nycklar aldrig telefonaktivering.

2 gillningar