Fuska på Nintendo Switch

Jag har alltid gillat att hacka och fuska i tv-spel. Inte när man spelar med andra fast spel där man är själv som Zelda.
Det är kul när spelet börjar och man ska egentligen ha en rostigt svärd, träsköld och kass pilbåge och man istället har ett tvåhandssvärd, stor järnsköld och magiförstärkt pilpåge med bombpilar.

Och Nintendo gör det möjligt, man behöver bara köpa deras Amiibo gubbar. (amiibo är en plastgubbe att ställa i bokhyllan, snygg och kostar runt 200-300kr)
Placerar man gubben mot kontrollen får man nån bonus som extra liv, mer energi eller te.x bombpilar i Zelda.
Kruxet är bara att det blir väldigt dyrt att köpa alla dessa Amiibo, finns väldigt många så vi talar långt över 10 000kr.

Men det har några smarta i Asien löst, dels kan man köpa plastkort som motsvarar en gubbe. Jag köpte 20 kort till Zelda breath of the wild för nån hundralapp.
Det senaste är dock en dongel som man programmerar in valfri Amiibo gubbe på från en app, då snackar vi flera hundra amiibos

Finns på AliExpress och har man ett rymligt samvete för att fuska i spel kan jag rekommendera det. =)

På bilden är dongeln till vänster, original amiibo nedanför konsollen och korten till höger.

Fuuuuuusk! Ja det det du sa ja :sweat_smile:

Försvinner inte en del av charmen och utmaningen med spelet då?

Det ger inte övermänskliga krafter – men snarare försvinner charmen med att samla på karaktärer.

Ganska kul när spelet börjar och en orc med en träklubba kommer springande mot en, istället för att möta en Link med en träpinne som vapen får han möta nått som kan liknas vid en Jedi riddare. :sweat_smile:
Pusslerna är kvar i spelet så det känns ok. :blush:

Beväpnad till tänderna med pilar! :sunglasses: