Frölunda HC nya logo


1,5 år har dom lagt på att byta ut ”Indianen” och byta till den nya loggan som nu presenterats. Att den är ful är att uttrycka sig milt…

Jag bryr mig inte direkt men jag tyckte den var riktigt snygg. Sansad och stilren, sjukt mycket snyggare än den förra och framför allt lokalt förankrad.

Jag är fullkomligt allergisk mot det amerikanska konceptet med att många lag har amerikanska tilläggsnamn, det om något är något att kräkas på. Vad har indianer med frölunda att göra? Vad har lakers med växjö att göra? Vad har redhawks med Malmö att göra? Riktigt trams det där.

4 gillningar

”Hockey club” känns inte så svenskt det heller. Borde vara hockeyklubb eller hockeyförening.

2 gillningar

Helt enig. Så oerhört löjliga och karaktärslösa klubbar som har engelska uttryck och ord i sina namn.

3 gillningar

Om det stämmer så tog de Hockey Club redan 1984. Men håller med, på svenska hade funkat lika bra.

Och SHL kunde få fortsätta vara Elitserien…


Tänk att loggan kunde ha sett ut så här istället.

3 gillningar

Ja.

Och gällande emblemen så är de från 44 och 70 klart snyggast :slight_smile:

1 gillning

Bryr mig egentligen inte heller, men jag tycker den nya logga mer skriker “företag” än “sportförening”

1 gillning

Lakers… sjö… men jag håller helt med i övrigt. Blir oerhört fånigt med amerikanska namn på svenska städer.

Ja, samtidigt bra med SHL under internationell synvinkel.

Även om en hockeyfantast vet att elisterinen är svensk, så blir det klart som korv spad (från kiosken vid rinkside) vilken sport man pratar om.

Den var trevlig, något du varit med och tagit fram?

Hur var tanken kring vetet på sidan? strecken i cirkeln och in i skörden? vad ska det symbolisera?

Jobbar som grafisk designer och tycker alltid det är kul att diskutera logotyper och grafiska arbeten.

Den var klassig!

Nej jag har inget med loggan att göra alls.
Som jag förstått det är det en Frölundasupporter som tagit fram den och jag gissar att hen jobbar med grafik i någon form.
Men visst är den tusen gånger snyggare än skräpet dom nu valt till ny logga för klubben.

1 gillning

Det här var kul! Forza Folkaskit!

1 gillning

Men heregud hur de satt texten där, inte en kurva eller marginal rätt

Tillägg, men förstår ju såklart att den var ihopslängd :hugs: men det svider i grafik hjärtat

1 gillning

Jag tycker inte den är så ful egentligen, men den ser inte ut som ett klubbmärke över huvud taget utan som en företagslogga och därav en rejäl miss.

Sen var ju Indianen extremt ful och loggan från 1984 rejält dålig också så klubben har ju inte haft ett vettig logga sen 1970…

Den blev inte långvarig…

Du hann före!

Otroligt ogenomtänkt detta. :hugs:

Hoppas de tar sitt förnuft till fånga och lanserar en ordvits som logga nu i stället.

2 gillningar