Framtida Apple Watch kan komma med Touch ID

Från sajten:
image

Apple lämnar in kopiöst mycket patent och nu har ett patent där Apple Watch har Touch ID beviljats men frågan är om det någonsin blir verklighet?

Apple har fått ett patent godkänt där de vill implementera Touch ID i den avlånga knappen under kronan på Apple Watch. Med Touch ID på klockan skulle vi kunna godkänna betalningar, låsa upp klockan och auktorisera appar. Det skulle ju även kunna göra att synken mot vår Mac blir bättre så samtliga inlogg på webbplatser och annat kan godkännas direkt genom att placera fingret på fingeravtrycksläsaren på Apple Watch.

Om detta blir verklighet återstår att se för Apple skickar in tusentals patent varje år och det är långt ifrån allt som faktiskt hamnar i deras produkter.

Via PatentlyApple

Vad hände med detta?

Later some year?

Nyhet från 2016.

Kommer säkert samtidigt som den runda Apple Watch.

Lanserar Apple en rund klocka så kommer jag beställa hem en Hawaii och köra livesändning här på bubblan när jag äter den!

6 gillningar

Vi skickar en Calzone fylld med härlig varm banan och ananas om det blir aktuellt. :wink:

1 gillning

Dra åt hela pipsvängen va äckligt det lät! Men kommer en rund så lovar jag att äta en!

5 gillningar

Det känns som ett säkert vad...

Det är väl ändå idag bara två tryckningar på sidoknappen? Funkar ju prima inte bara för att handla grejer, men också när man vill göra grejer på Macen.

Känns som vinsten är liten. Och kostnaden hög.

Du vet väl att Apple är på tok för fyrkantiga vad det gäller en rund klocka. :joy::joy:

Fungerar ju inte på allt på datorn tyvärr!

Så snart Apple släpper en iPhone med Touch-Id blir det ett givet köp. Så jävla less på Face-Id när man kör bil tex. Jo Face-Id i sig funkar utan problem, men inte när man inte kan slänga upp mobilen i ansiktet.

Du vet väl om att det inte är tillåtet att använda telefonen när man kör bil?

1 gillning

Så länge man inte håller den i handen så anses det okej. Rent personligen så tycker jag bilens entertainmentsystem är en större trafikfara än telefonen.

Jag säger bara. IOS16…

Förklara tack :slight_smile:

Så här står det:
"Från den 1 februari 2018 får du som förare inte använda mobilen eller annan kommunikationsutrustning om du håller den i handen när du kör ett motordrivet fordon. Regeln är till för att skydda dig och andra i din omgivning.

Så här står det i trafikförordningen:

"Vid färd på väg med ett motordrivet fordon får föraren ägna sig åt aktiviteter som användning av mobiltelefon och annan kommunikationsutrustning endast om det inte inverkar menligt på förandet av fordonet. Föraren får inte använda denna utrustning på ett sådant sätt att han eller hon håller den i handen"."
Vilket Face-Id omöjliggör.

Det jag kunde göra med Touch-Id var att när mobilen ligger i hållaren i mittkonsolen var att trycka på knappen med långfingret och därmed logga in, sen trycka på skärmen så sparas bilens position på mobilen, vilket gör att man kan hitta dit igen. Tar ca 0,5s och man behöver inte släppa blicken från vägen eller ta i, hålla eller förflytta mobilen alls, bara peta på den två ggr med ett finger.

iPhone SE?

11 Pro Max.

Kom på nu att tidigare, även med Face-Id så gjorde appen Geospot att mobilen bara släckte skärmen men logga inte ut, så då räckte det med två fingertryck på skärmen för att spara positionen... vet ej när detta försvann :-/

Har något liknande denna och då funkar faceid jättebra för mig.
https://www.iphonebutiken.se/journey-magsafe-kompatibel-laddningshallare-15w-36636.html

Ios16 gör att faceid fungerar från alla vinklar. Telefonen i porträttläge, upp och ner eller på kant…

Riktigt bra