Frågor om Apple Watch

Samma gäller hos Telia tyvärr. E-sim för smartwatch stödjer inte roaming. E-sim däremot om man kör det i mobilen fungerar av någon anledning. Vet faktiskt inte varför, men är någonting jag ska fråga om! :slight_smile:

Stort tack! Så det är helt enkelt en avsaknad av funktionalitet mer än utblåsnking från Tele2.

Men väldigt konstigt ändå kan jag tycka. Esimet kan ju inte ha några fysiska begränsningar :joy: Antennen i klockan borde väl inte ha betydelse för detta heller…

Vet du om det är samma för andra smart klockor?

Så lite så! :slight_smile:

Riktigt konstigt är det eftersom det fungerar med e-sim i mobilen. Osäker på hur det är i surfplatta däremot, men tror faktiskt det fungerar.

Samma gäller alla smarta klockor. Så tror det är någonting operatörerna satt begränsning på av någon anledning. :confused:

1 gillning

Hos Telenor:

Just nu kan du koppla upp och ringa med Galaxy Watch utomlands, men inte med Apple Watch.

Så det verkar fungera med vissa klockor av någon anledning.

1 gillning

Där ser man. Var mer än jag visste. Konstigt. Vet inte vem som sätter begränsningarna isf, eftersom Telenor tillåter det på Samsung men inte Apple… :open_mouth:

1 gillning

Tack så mycket. Ja det är väldigt väldigt konstigt
, men också typiskt Apple känns det som :slight_smile:

Ny modell om några månader, kanske fungerar då?

Först var det helt omöjligt att ringa utomlands, sen tilläts SOSsamtal så det är inte otänkbart att alla samtal fungerar på kommande modell.

1 gillning

Vi kan hoppas. Men som sagt, tycker jag det är en konstig feature att låsa. För eSim funkar ju uppenbarligen utomlands

1 gillning

Kan man ringa SOS med Apple Watch GPS utan telefon i närheten?

Ring 112 och fråga. :joy::joy::joy:

Första Google-träffen

Så här fungerar det
Om du vill använda Nödsamtal SOS på en Apple Watch som inte har mobilanslutning måste iPhone-enheten finnas i närheten

@Randomdude har inte Google, går inte in i Homey. :joy::joy::joy:

@Randomdude har Bing för det rimmar.

1 gillning

Har en Apple Watch med eSim, som jag inte vill sluta använda.

Men jag är lite sugen på att överge min iPhone 11 (företagets) för en android lur.

Kommer min Apple Watch försätta funka om jag flyttar över mitt simkort till en ej iPhone?

Alltså ta emot samtal etc. Kommer har kvar företagets iPhone men ej som primär enhet.

1 gillning

Varför kommer det upp "Stopp, Nyp ihop två gånger" hela tiden på skärmen när jag vänder upp den för att titta. Har stängt av AssistiveTouch.

Det löste sig med omstart av klockan. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Kör du metoo appen? :joy::joy::joy:

Alla dar i veckan! :joy:

2 gillningar

Någon som gör något roligt med hälsodatan som klockan samlar på sig?

Visst hälsa appen presenterar det hyfsat snyggt men har ett tag funderar på att exportera datan och visa den via något annat verktyg.

Någon som gett sig på något liknande?:grin:

Har någon av er lagt in musik lokalt på er Apple Watch?

Jag har inte gjort det tidigare men när jag nu fick för mig att försöka förbättra konditionen genom att ge mig ut och springa så blev det aktuellt. Först så lät jag klockan streama musiken direkt över nätet men det var nog en dålig idé, då batteriet dök 40% på bara typ 10 minuter.

När jag senare skulle lägga till musik och läste mig till hur man skulle göra så gick man via Watch-appen och Musik för att där lägga till de spellistor man önskade få överförda till klockan. Det var också ett måste att klockan låg på laddning när man skulle göra detta.

Sagt o gjort, jag la till en spellista där och satte klockan på laddning. Det började snurra direkt bredvid spellistan jag hade valt men sedan händer inte mer. Jag testade flera gånger fram och tillbaka och till sist så lät jag den ligga över natten men ingenting.

Vad är det jag missar?