Svaret är ja. Men det som är den stora skillnaden är att 10:ans skärm är större. Personligen tycker jag att trots den lilla ökningen i mm är skillnaden påtaglig.
Samtidigt är den mer kvadratisk och är därmed inte lika elegant om nu elegant är rätt ord? Men det är som att den tidigare, mer rektangulära, formen är framtagen av en designer och den nuvarande, mer kvadratiska, av en tekniker.
Olika chip som jag inte vet om det märks.läste när den var ny att den enda skillnaden på chipsen är att 10:ans är tunnare men med samma prestanda.
Jag har jämfört dem sida vid sida och för en person med smala handleder kan 10:an se stor ut. Inte minst för det jag skrev att formen inte är lika elegant. Samtidigt vänjer man sig ju vid åsynen av en stor klocka. Jag har tjocka handleder och på mig blir den inte för stor och jag uppskattar den större skärmen. Men tycker att det var synd att de ändrade formen.
Jag var lite inne på 41 eller 42 mm först. Då Apple Watch blir nästa lika hög som min runda runda 46mm amazift jag har idag, men gillar smartklockor som "försvinner" lite på handleden, men samtidigt är det ju en smart watch jag vill lätt kunna klicka runt på. Tror båda skulle sitta bra. ska ta en sväng till eljätten eller liknade och kika
@xms67 Bra insikt i att 10 är mer kvadratiskt... aldrig tänkt på, gillar att 9:an följer armbandet bättre.
Är även sugen på cell.. tänker att det skulle vara bra ibland... så det kanske är onödigt. Vill alltid ha iPhone med mig för att jag gillar att fotografera så mycket...
Har även börjat landa i att gilla läget att ladda varje dag. Det går ju fort. Har tidigare varit en big no-no...
@BlackSmp Ja, röd är rätt cool, även blå.. men det kanske inte är series 9. Är rädd att jag tröttnar dock. men blir ju mer unik, bandet som följer med får bytas ut direkt. det är inte samma röda färg som boet
Det beror nog lite på hur mycket du tänker använda den som en smart klocka. Ska du bara ha den som en vanlig klocka att läsa notiser på, så spelar det nog inte så stor roll vilken programvaruversion du har. Men om du vill använda fler smarta funktioner, så är det ju så att ju äldre klocka du köper, desto färre funktioner får du, även om den har samma programvara som de nyare modellerna. Så det handlar lite om hur mycket pengar man vill lägga på det.
Om du är rädd för repor så skaffa en klocka i stål. Min fyra som var i aluminum var helt sönderrepad efter ett par år medan min 7:a som var i stål såg ut som ny efter samma tid.
På den tiden jag hade en aluminiumklocka var det i princip omöjligt att inte få en repa i den. Så fort jag slog i klockan blev det direkt en repa. Det var lite som att ha mjuk lera, så kändes aluminium. Nu kör jag titan, och den ser ut som ny.
Min uppfattning är att pigga färger gör sig bäst på bild. Näst bäst gör den sig de första dygnen. Därefter sker en förändring över tid tills man svär över den allt för pigga och svårmatchade färgen. Stål, silver, grå och svart står sig långsiktigt enligt mig.
Funderar på ny Apple Wtahc (ej Ultra) och slås över hur oengagerat Apple känns när det kommer till klockorna. Medan iPhone, iPad och Mac får ny design och snygga färger är senaste klockorna fortfarande bara en svart eller mörkblå klump. Okej om designen är svår att förändra, men varför inte göra en klocka titanfärgad eller space grey? Är ju löjligt att man ska behöva lägga ut 10k på en klocka bara för att få en lite klassigare look?
Jag tycker kanske inte att klocan är ful, bara oinspirerande, som att Apple inte orkar bry sig.
Finns det några rykten om att Apple anstränger sig i alla fall lite inför årets klock-släpp?
Slå till på en rekonditionerad Ultra 2. Jag har haft min i typ 1,5 år och har fortfarande 100% batterihälsa. Använder den varje dag på gymmet, inte en repa.
Eller så kan Apple, igen, bara byta ut den fula svarta och mörkblåa färgen till att matcha telefonerna Jag vill inte ha en Ultra, bara en mindre ful AW
Chansen att Apple ska göra någon dramatisk designförändring eller färgförändring på kommande Apple Watch är nog ganska liten. Jag tror det bästa är om du köper en klocka av ett annat märke.