Frågor och svar om 5G i Sverige

Ah, nu fattar jag, länken till min FB sida är fel…
Denna då? : Redirecting...
Vet inte hur man får en länk till just detta inlägg på min FB?

Så här kanske? : Redirecting...

1 gillning

Japp!

Bra förklarat!

heheh precis :slight_smile:

Det gör jag, men jag kanske skall skriva en helt egen del om det.

Men sluta prata 4G, vad är 5G nu då?

Första generationen 5G bumpar kort och gott upp hastigheten ännu mer – hur mycket beror helt och hållet på situationen. Detta sker genom en rad olika tekniker som minskar svarstider och tar bort flaskhalser i näten, men framförallt genom att ännu högre frekvensband används.

2 gillningar

Ah, missade det. Tycker nog att det borde vara en egen sektion för det är imo en av de viktigaste featurena för 5G.

Var inte helt lätt att hitta den länken :slight_smile:

Möjligt att jag är ute och svamlar nu… Men, jag vill minnas att svåger som tills nyligen arbetade på Ericsson med just 5G någon gång nämnde just möjligheten att i exempelvis gallerior byta ut Wi-Fi som har en hel del tekniska begränsningar när det gäller många användare samtidigt mot just en 5G router.

Skall fråga nästa gång jag träffar honom.

Fråga honom gärna hur 5G står sig mot Wi-Fi 6. Wi-Fi 6 är tänkt fixa stödet för många enheter som är uppkopplade på samma nät.
Skulle vara intressant att höra från en expert.

Wifi6 löser det.
Wifi6 är till många enterprise lösningar bara en mjukvaru uppgradering.

Men även med befintliga system så är det inte speciellt svårt att täcka rum med mycket folk.

Ja, det verkar som att det är tanken :slightly_smiling_face:

6 gillningar

Eftersom det med att 5G är farligt är påhitt så rapporterar de som tror att det är farligt att usb-stickan fungerar bra för dem. :roll_eyes:

Bara sluta... hitta... på... saker...

Lyssna också på vår podd om 5G: https://teknikveckan.se/5g-tekniken-hypern-och-radslan

Strålskyddsstiftelsen som jag tar upp utsågs till Årets Förvillare 2013.

6 gillningar

Fantastiskt bra video @Esse, hoppas den får spridning!

1 gillning

Rikigt bra video :+1:. Så fort någon kommer uttrycka skepticism om 5G så kommer jag att skicka den till dem.

Man hör på videon att du har någon läskig strålning som stör ljudet.

EDIT: Bara jag som ser en likhet?.

hahaha ja!

Det ljudet alltså, det är något med Røde-linken, eller micen, frågan är nu om det är trådlös strålning eller trådad :smiley:

Är dom här på riktigt? Suck…
”Inbördeskrig” och ”mörkläggning” – 5G-motståndet under corona | Nyheter | Expressen - Bakom betalvägg.

Artikeln som PDF

Aset tjänar ju pengar på att sälja “stråskyddsutrustning” som alltså bara är metalförklädda fodral som minskar mottagningen, vilket ironiskt nog gör att telefonen maxar på hur stor effekt den jobbar med, långt över dubbelt än vanligt.

Han har väl lurat av folk lägenheterna och tagit över dem själva eller något sådant…

2 gillningar