Fotografiska i Stockholm och Snapchat i samarbete

Från sajten:
image

På Fotografiska Stockholm pågår just nu en utställning i samarbete med Snapchat. Fokus för denna handlar om hur ofta svenskar tar selfies med sina mobiltelefoner.

Fotografiska och Snapchat samarbetar kring utställningen “The Selfie Matter”. Denna nya installation är en kulturupplevelse som utforskar selfiens nutid och historia. Här visas också några av världens mest kända selfies upp för besökarna.

Som en del av installationen har Snapchat skapat en unik AR-spegel där besökaren kan ta sina egna selfies inspirerade av olika årtionden. En färsk undersökning från Norstat på uppdrag av Snapchat visar att selfie-trenden är stark i Sverige; särskilt bland de yngsta som tar minst en selfie i månaden. Den mest populära plattformen för att visa sina selfies är Snapchat (57 procent), följd av Facebook (16 procent) och Instagram (12,5 procent).

Utställningen pågår fram till den 9 juni på Fotografiska i Stockholm. Mer information finns att läsa på hemsidan.

Källa: Pressmeddelande