Det är deppigt i @Zop köket nu när alpgänget leder. Jag tycker det är kul om Italien åker idag, de kan vara EMs tråkigaste lag.
Helst vill jag ha kvar Italien, men spelar de så här så räcker det inte.
Bara Tyskland slår Malmö FF ikväll är jag nöjd. Och att England slår Slovakien imorgon såklart.
wtf!
Härlig start på andra ![]()
![]()
![]()
Ingen dålig urladdning av Schweiz.
Italien såg ju helt tafatta ut.
sjukt dåliga , helt rätt med förlust
Ut med danskjävlarna nu.
Lite regn har aldrig stoppat en PL match..![]()
Åska och blixten med eller ![]()
Ska väl vara City då som viker ned sig..![]()
Hur kunde inte Höjlund näta där? Trodde han att den röda tröjan var United och inte Danmark? ![]()
Du är bara sur för att Italien spelade som Blackburn. Jag vill ha Tyskland vidare men samtidigt vore det kul om Danmark sticker upp, alltid kul när underdogs vinner.
rööviiit!!! ![]()
ups…
Även om jag höll på Tyskland så är det lite tråkigt att Danmark åkte ut. Men kul match att se på.
Är det inte dags att ta sig en fundering på VAR och hur det ska användas. Offsideregeln skrevs på en tid där exakthetens i VAR var (
) otänkbar.
Jag tänker på Gunnar Larsson i OS 1972 som vann med 2/1000 sekund. Där ändrade man reglerna eftersom det blev orimligt med sådan noggrannhet i mätningarna när det dessutom (har jag för mig) att det inte är möjligt att bygga bassänger som matchar precisionen i tidsmätningen
Avskyr VAR mer och mer för varje match. Det tar för lång tid att fatta beslut och godtyckligheten kvarstår även i en VAR-bedömning. Det förstör dramaturgin och spontaniteten för mig som tittare när man måste vänta flera minuter innan man vet om man kan fira (eller sörja) ett mål.
Får mig att tappa sugen på samma nivå som Oligark- och oljeshejkpengar i klubbfotbollen.
Niva säger det som vanligt bra:
Jag är inte så kritisk till var. Tycker det verkar som att de ryckt upp sig i VAR-rummet under EM. Jämfört med i PL är det ju som en dröm. I Nivas text tycker jag att han, för ovanlighetens skull, missar bollen om jag får säga så. I gårdagens match tog ju i alla fall VAR korrekta beslut. Alltså sådana som en skicklig domare med lite tur hade blåst för.
Det jag tycker att man ska göra är att jobba vidare med tillämpningen av VAR för jag tror det kommer att bli bra. Eller tillräckligt bra i alla fall.
Möjligen skulle jag vilja se ett försök med tvådomar-system. Kanske skulle det behålla det gamla hederliga, men samtidigt öka korrektheten?