Fotbolls-EM 2024

Här diskuterar vi sommarens fotbolls-EM, som detta år spelas i Tyskland.

1 gillning

Det var väl förra gången det var flera länder? I år är det mig veterligen bara Tyskland.

ja de är i tyskland :+1:t2:

1 gillning

Ni har rätt.

1 gillning

Snart EM! Heja Italien! :it:

1 gillning

Orange whoop whoop!

England och Tyskland till final hoppas jag på.

1 gillning

Dont mention the war...

Battle of Britain på tysk mark menar du?

1 gillning

Verkar som att alla matcher kommer att sändas på antingen SVT Play eller TV 4 Play, eller har jag missförstått det? TV4 väljer ofta att inte sända matcher på Play så därför jag är lite osäker.

En kompis till mig kör alltid ett tips/betting i kompisgänget under fotbolls-EM/VM och jag sa att jag skulle vara med som vanligt, men jag vet inte när jag såg en fotbollsmatch sist. Vilka länder är bra numera och vilka kan skrälla?

Du kan börja här:

Mitt EM-tips:

Skottland skräller, Tyskland underpresterar och Portugal tar hem turneringen. England är överskattade som vanligt.

Jag håller på Italien.

4 gillningar

Avsaknad av kunskap får ersättas av statistik. Mitt kompisgängstips blev helt baserat på FIFAs ranking, högre ranking vinner matchen och är dom inom tre platser från varandra blir det lika…

Får se hur bra rankingen är. Problem är naturligtvis att det kommer vara skrällar.

1 gillning

Jag hittar in hit först idag. Scottland tror jag också går bättre än väntat. Sedan tror jag Italien får det svårare än vad många tror. Spanien tar hem det även om jag hoppas det blir England.

Vi har tippat på jobbet och jag "drog upp" Scottland och ned Italien. Vet att det är lite av en chansning, men går det då går det.

England utser ju sig själva till mästare alltid innan turneringarna börjar. Sen brukar det inte bli så :sweat_smile:

Exakt, det är mer mina känslor för PL som styr mig än realistisk bedömningar..:sweat_smile:. Sedan tänker att om de får till det så kan det ju flyga otroligt bra.

Men… så är det ju för typ 8-10 lag och England brukar inte få till det..:joy:

Håller med dig. Håller på England och Tyskland.

1 gillning

Jag tror på Tyskland, hemmaplan och ”ny” förbundskapten. Det känns som att det är dags att visa varför dom har fyra stjärnor på tröjan :star: :star: :star: :star:.