Fotbolls-EM 2021

Vad händer? :joy:

Ja men vad i hela… Två svängiga och underhållande matcher idag minst sagt :grin:

1 gillning

Svängigt minst sagt!

Sanslöst!

2 gillningar

@RolexJocke United slår alltså ut Frankrike.

Är det bra eller dåligt?

Det innebär att Schweiz är vidare till kvartsfinal för första gången sedan 1934 (då i VM).

3 gillningar

För er som undrade var mina tv-tider tog vägen i bubblan: Forza släppte en utmärkt uppdatering av appen med tv-tider. Finns ingen anledning att använda någon annan app för både notiser och tv-tablå nu.

6 gillningar

Kulusevski i startelvan i kväll:

1 gillning

Mycket intressant läsning om fotboll och klimatet:

England-Tyskland är väldigt bra. Känslorna svalla på plan och hos mig. Mina favoritlag utöver Sverige. Men måste jag välja säger jag England.

För mig är det Italien och Argentina men i den här matchen väljer jag att hålla på Tyskland. Föredrar Skottland i Storbritannien.

2 gillningar

Kul med en Engelsk vinst. De ser mycket bra ut. Lite överraskad över deras försiktiga start dock.

1 gillning

Jag håller på :de: här, gillar båda lagen men måste jag välja så :man_shrugging:t3:

Även om Sverige vinner ikväll så är de väl så gott som ute nu va? :thinking:

Bollen är rund, allt kan hända…:sunglasses:

1 gillning

Sverige mot England genom tiderna: 9 vinster för England, 9 oavgjorda och 7 vinster för Sverige.

1 gillning

vad tror vi inför kvällens match? Jag tror på 2-0. Dock är jag orolig för den svenska starten och gör Ukraina ett tidigt mål kan det gå illa.

Pessimist som jag är tror jag Ukraina gör ett snabbt mål och när Sverige pressar på för att kvittera gör Ukraina ytterligare ett mål. Vi får in ett tröstmål till slut men lyckas aldrig kvittera.

Jag hoppas jag har fel.

1 gillning

Det där stämmer oroväckande väl in på min pessimistisk gissning. Men håller det ändå som troligt att vi klarar stå emot i början.

2 gillningar