Fossil ger upp smartwatches

Från sajten:
image

Fossil har bestämt sig för att sluta tillverka smartwatches men lovar att släppa uppdateringar ett tag till.

Företaget har bekräftade till The Verge att de överger Wear OS-kategorin helt och hållet. Det blir ingen nästa generation smartwatches men sålda klockor kommer att fortsätta få uppdateringar “under de närmaste åren”.

Fossil tänker istället fokusera på traditionella klockor, smycken och läder. Efter att stadigt ha släppt nya smartwatches fram tills 2021 så blev det helt plötsligt tyst från Fossil. Deras smartwatches uppskattades för utseendet men fick lite kritik för batteritiden.

Via: The Verge

De borde ge upp vanliga klockor också. :joy::joy:

1 gillning

Jag vet inte... Säger på intet sätt att Fossil är bra klockor men det var min 'ingång' till riktiga klockor och jag tror att s.k. parfymklockor är det för många som sedan blir klocknördar.

Jag har nog fortfarande en låda med Fossil, Diesel och liknande i källaren om dom inte slängdes i flytten.

GUL & Fossil är ju lite samma saker. Billiga quartz verk som funkade bra och som du säger det är ju en bra inköpsport till ett intresse. De var ju riktigt prisvärda och man kunde ju ha flera att variera med i olika färger. Frugan gillade GUL med kardborreband så jag köpte en del sådana åt henne av Kent Arstrand som var bra på att nosa upp dessa. Jag har nog några kvar liggande långt ner i någon låda skulle jag tro.

GUL hade jag glömt. Tror aldrig jag hade någon dock.

Jag fattar såklart ditt skämt om Fossil men just det där med lätttillgänglighet för klockan som en assessoire är ju bra. En av mina bästa vänner, som också är klocknörd numera, älskade att gå på Macy's när vi var i USA för 20 år sen och kolla på alla parfymklockor och slutligen köpa något för kanske $100. Utan det vet jag inte om någon av oss hade börjat intressera oss för mekaniska klockor.

1 gillning

GUL var ju bra grejer när man var liten. Tror min första klocka när jag var typ 5-6 år var nån liknande denna:

1 gillning