Fortnite är det perfekta spelet att spela med barn

Har insett hur bra Fortnite är att spela med 9-åringen - det tar liksom bara en match innan han kommer på hur fruktansvärt dålig pappsen är och frågar artigt om han får spela med sina kompisar i stället :smiley:

Vilka är era favoritspel?

2 gillningar

Overwatch är likadant här.
Tänder en tävlingsgnista i mig som är väldigt oskön och jag tänker inombords att jag måste träna upp mig i smyg så jag kan spöa ungen på det.
Men jag är för lat och får se mig bli förödmjukad tills han tycker synd om mig och vi byter spel.

2 gillningar

Hehe, ja det skulle ju gå att investera mycket tid för att slå kidsen och deras kompisar men samtidigt skulle ju livet där ute, där vi faktiskt får någonting gjort som räknas, bli lidande.

1 gillning

Haha, båda dessa spel har jag upplevt exakt detta. Man är en lite aktiv förälder och umgås med 10-åringenn(som då var 8 eller 9) via något av dessa spel. Det blir en gång… Sedan kan man fortsätta med sitt liv…:innocent::joy:

Spelar bara ett spel numera
Project Cars 2 där Le Mans är en höjdare :slightly_smiling_face:

Säkert om man vill bli förnedrad och förlora gång på gång!!! =)

1 gillning

Sa till sonen följande “Nu på fredag är första dagen på e-sportlovet och både mamma och pappa är ledig, du får göra precis vad du vill ihop med oss!”

Sonen: “Spela Fortnite, själv”.

3 gillningar

Haha…:joy:. När ser våran 10 åring som mest desperat och bedrövad ut? När vi föreslår att vi ska göra något tillsammans…:grin:

heheh, tänker mig att jag var precis likadan själv!

Haha … :man_shrugging:t2:

Sportlov så tätt inpå sommarlov?

haha :slight_smile:

1 gillning

Tur att mina ungar är stora så man slipper få stryk och skämmas längre i spel :slight_smile:

Det finns en sak jag dock ogillar skarpt med Fortnite, det är tidsexklusiva skins. Det gör att barnen inte får lära sig att det är värt att spara och kanske välja när de sparat ihop. Försvinner det om en vecka är det tufft.