Förslag på bra stor TV i prisklass budget

Jag är sugen på en ny TV för att ersätta min 18 :open_mouth: år gamla LCD-TV..

Funderar lite på någon av dessa fyra då jag vill ha en stor rackare:

LG 65”

Philips 65”

TCL 65”

Toshiba 70”

Har ni något att säga om någon av dessa som kan hjälp mig i mitt beslut? Eller något förslag på någon annan bra i samma storlek och prisklass så uppskattas det stort! :smiling_face:

Tror att det blir svårt att hitta en bra 65" runt 6-7k. Det närmaste jag skulle kunna tänka mig är väl Samsung Q70C. Finns för 10k på rea på Elgiganten nu. Då får du bland annat 120hz panel och TizenOS. Jag har själv en Q85C som jag är extremt nöjd med.

Edit: Finns på NetOnNet som fyndvara för 8,5k. Då är du nästan nere i samma pris som de andra du tittade på :slight_smile:

Hmmm, kanske det. Jag ska ta mig till Elgiganten eller Power i veckan och se om jag kan se den från Toshiba ’in action’ så får vi se. Flera sajter har klassat den som bra eller bästa budgetval i den storleksklassen. En recensent å andra sidan dömde ut den på grund av grådaskig svärta.

Jag har haft både Toshiba & TCL och de var nog de mest kortlivade TV apparaterna hos mig. Gillade inte bilden eller gränssnitten. Tror att det är LG eller Samsung man blir mest nöjd med.

1 gillning

Tyvärr var samsung-tv i NetOnNets outlet plockad redan. :confused:

Sony också, många glömmer dessa. :slight_smile:
Har kört Sony uteslutande senaste 30 åren.

Har aldrig haft någon Sony TV så där kan jag inte uttala mig.

Hur är Sony i budgetklassen när det kommer till TV? Är inte alls insatt där.

Hisense är ett relativt nytt märke i Sverige, men ett budgetalternativ:
https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/hisense-65-4k-uhd-led-tv-65a6k/p-2251853/

Förmodligen helt okej, sällan jag ser folk blir besvikna av att köpa en Sony-produkt.

Jag tycker inte man ser och hör så mycket från Sony längre, känns som de var mycket större förr. Min första DVD var en Sony med aluminium släde, hade 3 filmer och det fanns knappt flera då. Försökte att göra den regionsfri men det var helt omöjligt på den första modellen.

Japaner brukar ju inte vara så högljudda direkt. :wink:

Möjligt men tycker inte man ser Sony alls längre och ingen marknadsföring, förknippar de mest med kameror idag.

De är ju iallafall fortfarande väldigt stora när det gäller spelkonsoller. Men hur det går för deras övriga produkter har jag inte den blekaste om. PS5or säljer som smör i solsken i varje fall :man_shrugging:

Det är lite som Betamax vs. VHS. Företaget som lägger mest pengar på marknadsföring tror folk har en bättre produkt. Videokriget.

När det kommer till TV-apparater så finns det väl bara två företag som marknadsför sina produkter stenhårt, Samsung och LG, miljarder i budget för marknadsföring. Då är dessa produkter bäst såklart. :wink:

PS tänkte jag inte på då jag aldrig spelar.

1 gillning

Jag menar inte att Sony är dåligt utan reflekterade mest på att jag knappt sett de i TV svängen de senaste åren. Bravia modellerna var väl skapligt stora tidigare men som sagt nu är det rätt så tyst om dem.

Lite som Philips på sin storhetstid, de stod för många innovationer och satte standarder men sen kom andra in och tog över och gjorde deras produkter bättre.

Fortfarande Bravia som gäller, men man plöjer inte ner miljarder i marknadsföring.

Det är nog enda skillnaden vs. Samsung/LG. Standarderna finns ju, inte så mycket innovation nuförtiden bland TV-apparater mer än fancy beskrivningar av upplösning, typ Apple retina. Men finns alltid några som går på det. :slight_smile:

Är man 60++ räcker det med en LG A1 modell då det är bortkastade pengar att gå på C modellen. Det flimrar ändå oavsett hur många Hz de försöker kränga på en. Så jag har inte gått på det. :joy::joy::joy:

1 gillning

Nä det håller jag med om, men du har uppenbarligen uppfattat marknadsföringen. :joy:

1 gillning