Formel 1-VM 2024

Såg det precis. Technical Director har också lämnat.

Egentligen är det väl förvånande att Steiner blivit kvar så länge som han blivit. En frisk fläkt helt klart men resultaten har ju uteblivit.

Vet ingenting om Komatsu men det låter ju som om han har ett gediget CV.

1 gillning

Kommer sakna hans tugg :grinning: Hade dock hellre sett lite rockader bland förarna för att röra om lite.

1 gillning

Oh nooo...

2 gillningar

Günther är Haas. Nu är det lika bra att sälja till Andretti så det kanske kan bli något av det teamet.

1 gillning

2 gillningar

Tacka vet jag Mika Häkkinen…

Han körde dock aldrig för Ferrari. :joy:

Ja, har alltid gillat hans oslipade stil.

Nej, jag vet att han körde för McLaren men menade som förare :blush: Min absoluta favorit när man följde F1 för många år sedan.

Apropå det…stallorder, existerar det fortfarande och är tillåtet?

om man går tillbaka liiite till då , alan prost- min favvo av dom förarna man följde när man själv var ung :smiling_face:

Han har gjort sig ett större namn för sin profil än han som teamchef. Vilket varumärke är starkast, Gunter Steiner eller Has?

Nu har jag läst lite mer och den stora frågan verkar ju inte vara Steiner eller inte Steiner utan mer om Gene Haas är intresserad av investera för att göra teamet bättre? Ett HK i USA som knappt används, dåliga faciliteter i UK och tätt samarbete med Ferrari i Marrinello låter inte som ett framgångsrecept.

Jag ser gärna ett elfte team på gridden men om Gene inte är intresserad är det ju bättre att sälja teamet till Andretti och slå två flugor i en smäll.

1 gillning

Ja det är tydligt att deras koncept inte är en framgångssaga. Och vem vet, kanske va Günther som valde lämna och inte att han fick kicken :man_shrugging:t3:

2 gillningar

Ja, det verkar iallafall ganska tydligt att Günther och Gene inte varit överens på rätt länge och till slut tar det stopp.

1 gillning

Günther blir ny strateg hos Ferrari :joy: Underhållande om inte annat

2 gillningar
1 gillning

Någon av er experter som kan ge mig lite info här?

Ja det finns och är inte uppstyrt i regelverket, min uppfattning är att det inte sker lika offentligt lika ofta längre. Många gånger hanteras det nog i förväg men visst finns det exempel i närtid där direkt stallorder har getts och följts med blandade resultat.

Det finns, det är ju också en teamsport.

Efter att det blev tillåtet med stallorder tycker jag snarast att det används ofta och helt offentligt att man ber en förare släppa förbi en annan eller hålla positioner. Däremot upplever jag att det inte är lika 'grovt' som när det var förbjudet.

Som @katho säger är det ju en teamsport så helt rimligt att man får göra vad som är bäst för teamet i ett större perspektiv.

1 gillning