Dålig koll men har för mig det pratat om att alla måste acceptera det.
Janne Blomqvist skrivet så här på sin Twitter
Hela idén med att vara med är ju att kunna tjäna pengar på det.. och så länge teamen motsätter dig att dela så kommer de säga nej.. men jag tror oxå det är en förhandlingssituation.. Teamen tycker Liberty ska vara de som ger bort sina pengar, inte teamen. Kan de komma överens tror jag inte det är omöjligt med ett 11e team... men det kommer som sagt inte hända om det betyder mindre intäkter för teamen
Självklart handlar det om att tjäna pengar i slutändan men det känns ändå en aning märkligt om det inte finns några andra kriterier än 'NIMBY'.
Såg nåt förslag om att Andretti kan erbjuda sig en lägre del av vinsterna under en infasningsperiod... Men såg också något om att konkurrenslagstiftningen i EU skulle vara till Andrettis fördel...
Jag håller tummarna för att Andretti/Cadillac kommer in, nytt team med pengar och infrastruktur och ny motorleverantör.
Sätt dit sausage kerbs eller grusfållor! Jag tycker absolut att förarna ska hålla sig på banan men det blir löjeväckande när Piastri står och blir intervjuad samtidigt som han blir av med tredjeplatsen.
Piastri är väldigt mogen i sin körstil, blir kul att följa kommande år. Bra race pace i McLaren också, tror inte de hänger på Redbulls tempo men varje race som Redbull inte vinner känns som ett fall framåt för konkurrensen.
Tror ni Verstappen hjälper Perez att säkra andraplatsen nu
Va intressant att Max inte lyckades knappa in mer än några tio på Piastri på dom sista varven, visar på bra fart i den där MaLaren, iof hade RB problem däcken men kan hoppas det inte bara var det som gjorde de, ser lovande ut i så fall!
För att Perez ens ska kunna få hjälp behöver ta ta sig upp sådär 10 platser för hamna i närheten av Max i varje race vilket han inte verkar klara av